اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 25, 2020
11:23 شنبه، 5ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108210

عقب‌نشینی گوگل از تغییرات در صفحه نتایج جستجو

 
 در پی بازخوردهای منفی کاربران، گوگل از تغییراتی که هفته گذشته در طراحی صفحه نمایش نتایج در موتور جستجوی نسخه دسکتاپ خود ایجاد کرده بود، عقب‌نشینی کرد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی «انگجت»، تغییراتی که هفته گذشته گوگل در نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود اعمال کرد، با انتقاد کاربران روبه‌رو شد. این تغییرات نسبتاً جزئی بود و به موجب آن‌ فاوآیکن‌ (Favicon) شرکت‌ها در کنار پیش‌نمایش لینک آن‌ها نمایش داده می‌شد. فاوآیکن آیکن کوچکی است که معمولا در گوشه نوار آدرس، کنار نشانی‌های وب نمایش داده می‌شود که می‌تواند معرف لوگوی آن پایگاه یا محتویات صفحه موردنظر باشد. 
 
منتقدین معتقدند که این تغییرات باعث بی‌نظمی و بهم ریختگی رابط کاربری ساده و مرتب موتور جستجوی گوگل شده و تشخیص تبلیغات را از نتایج جستجو دشوار کرد. حال گوگل ظاهرا از این تغییرات عقب‌نشینی کرده است؛ این شرکت در توییتی اعلام کرد که قصد دارد «موقعیت‌های جدیدی را برای قرار دادن فاوآیکن‌ها امتحان کند». گوگل می‌گوید طی هفته‌های آتی، به آزمایش تغییرات ادامه می‌دهد. کاربران نسخه دسکتاپ گوگل در این مدت فاوآیکن‌ها را در موقعیت‌های مختلفی از صفحه نمایش نتایج مشاهده خواهند کرد. هنوز روشن نیست که گوگل چگونه می‌خواهد فاوآیکن‌ها را از تبلیغات متمایز کند. 
 
 
گوگل سال گذشته فاوآیکن‌ها را به نسخه موبایل موتور جستجوی خود اضافه کرد. هدف از این کار برجسته کردن منبع اطلاعات بود. به گفته گوگل این تغییرات در میان کاربران نسخه موبایل بازخورد خوبی داشت. این کمپانی می‌گوید آزمایش‌های اولیه تغییرات برای نسخه دسکتاپ نیز مثبت بوده است، اما این شرکت «همیشه بازخوردهای کاربرانش را مدنظر قرار می‌دهد». در واقع این طور به نظر می‌رسد که نارضایتی‌های کاربران از این تغییرات به گوش گوگل رسیده و این کمپانی به دنبال یافتن بهترین راه برای طراحی مجدد نسخه دسکتاپ موتور جستجوی خود است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.