تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 25, 2020
11:34 شنبه، 5ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108215

اپل در سال ۲۰۱۹، چقدر برای لابی‌گری هزینه کرد؟

 گزارش مارکت‌واچ (MarketWatch) نشان می‌دهد شرکت اپل در سال ۲۰۱۹، حدود ۴/ ۷ میلیون دلار را صرف لابی‌های سیاسی خود کرده است. اگرچه این رقم در مقایسه با هزینه لابی‌‌گری اپل در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ که به ترتیب حدود ۷/ ۶ و ۲/ ۷ میلیون دلار عنوان شد، بیشتر است، اما به نسبت مبالغی که شرکت‌هایی همچون گوگل و فیس‌بوک برای لابی و زدوبند صرف می‌کنند، کمتر است. طبق این گزارش، بیشترین تلاش‌های اپل برای لابی‌گری در سال ۲۰۱۹ به ماه ژانویه برمی‌گردد که روابط خوبی میان آمریکا و چین حاکم نبود. به دنبال جنگ تجاری میان این دو کشور، حتی تیم کوک مدیرعامل اپل شخصا به دیدار ترامپ رفت و درخصوص برخی مسائل با وی به گفت‌وگو پرداخت. اپل در پاییز سال گذشته نیز از جفری میلر، از نزدیکان دونالد ترامپ و مسوول کمپین تبلیغاتی وی خواست تا از قدرت خود به نفع این شرکت استفاده و به اصطلاح، لابی کند. همچنین اپل اخیرا یکی از افراد بانفوذ را به منظور لابی‌گری در حوزه پهپادها به‌کار گرفته است. برخی منابع خبری نیز ادعا کرده‌اند که گروهی در کنگره آمریکا به نفع منافع اپل لابی‌گری می‌کنند. اما جدا از اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) نیز در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۸/ ۱۱ میلیون دلار را جهت لابی و زدوبند هزینه کرده که در مقایسه با هزینه ۷/ ۲۱ میلیون دلاری این شرکت در سال ۲۰۱۸، افت محسوسی را نشان می‌دهد. شرکت فیس‌بوک نیز در این زمینه ۷/ ۱۶ میلیون دلار هزینه کرد. هزینه لابی‌گری آمازون نیز حدود ۱/ ۱۶ میلیون دلار برآورد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.