اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 25, 2020
14:30 شنبه، 5ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108224

گوگل اخیرا تبلیغات را هم مشابه نتایج عادی نمایش می‌دهد

گوگل از هفته گذشته ارائه‌ی رابط کاربری جدید مربوط به نتایج جستجو دسکتاپ را آغاز کرده است که در این طراحی جدید، تفاوت بین تبلیغات و نتایج جستجو بسیار کمرنگ‌تر شده است. تنها فرقی که بین نتایج جستجو و تبلیغات وجود دارد، آیکون سیاه‌وسفید کوچک Ad است. بر اساس نخستین بررسی‌های انجام شده، به‌نظر می‌رسد گوگل با این کار به هدف خود رسیده و کلیک‌های مربوط به تبلیغات افزایش یافته است.
 
در گذشته، گوگل با بهره‌گیری از پس‌زمینه متفاوت برای تبلیغات، تشخیص آن‌ها را برای کاربران به کار ساده‌ای تبدیل می‌کرد. اما همانطور که در تصویر زیر می‌توانید ببینید، گوگل سال به سال مرز بین تبلیغات و نتایج جستجو را کمرنگ‌تر کرده و حالا در محیط دسکتاپ هم فقط یک آیکون کوچک تنها تفاوت بین آن‌ها محسوب می‌شود.
 
روند تغییر تبلیغات‌ گوگل از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶
 
این رویکرد جدید سال گذشته برای موبایل عملی شد و گوگل در وبلاگ خود نوشته بود که با این کار، کاربران راحت‌تر از گذشته از طریق آیکون سایت‌های مختلف می‌توانند مطالب موردنظر خود را پیدا کنند. اما در همان مطلب اشاره‌ی چندانی به رویکرد جدید در قبال تبلیغات دیده نمی‌شود. اگرچه در نمایشگرهای موبایل تشخیص تفاوت آن‌ها راحت‌تر است، اما در محیط دسکتاپ بسیاری از کاربران فرق بین آن‌ها را تشخیص نمی‌دهند.
 
رابط کاربری جدید نتایج جستجو دسکتاپ
 
هرچند گوگل برای این طراحی جدید دلایلی مانند بهبود تجربه کاربری را مطرح می‌کند، اما کاملا واضح است که این شرکت می‌خواهد درآمد مربوط به تبلیغات‌ خود را افزایش بدهد. کسب‌وکار گوگل اساسا مبتنی بر تبلیغات است. در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹، کمپانی آلفابت حدود ۳۴ میلیارد دلار درآمد از جانب تبلیغات گوگل کسب کرده و کل درآمد این کمپانی ۴۰ میلیارد دلار بوده است. در چنین مقیاس وسیعی، این تغییرات کوچک می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش درآمد گوگل داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.