اپلیکیشن

تلفن همراه

January 25, 2020
16:36 شنبه، 5ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108244

۴۰ درصد خرید بلیط از علی‌بابا توسط اپلیکیشن انجام می‌شود

جدیدترین نسخه اپلیکیشن «علی‌بابا»، سرویس خرید آنلاین بلیط با هدف ارائه کامل‌ترین خدمات سفر و گردشگری در اختیار کاربران قرار گرفت. نسخه ۲۰۲۰ اپلیکیشن علی بابا آنطور که مدیر اجرایی این سرویس اعلام می‌کند در کنار اضافه شدن چند قابلیت شاخص، با هدف ایجاد رابطه کاربری بهتر برای جذب مخاطبان بیشتر برای استفاده از خدمات علی‌بابا به کمک اپلیکیشن آن به روز‌رسانی شده است.
 
 براساس اظهارات «پارسا جانباز» در حال‌حاضر ۴۰ درصد خرید بلیط از علی بابا به کمک اپلیکیشن آن انجام می‌شود و حالا این شرکت تصمیم گرفته با اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر و رابط کاربری روان‌تر در این اپلیکیشن، میزان استفاده‌کنندگان از  اپ خود برای خرید بلیط را افزایش دهند.
 
پارسا جانباز، مدیر اجرایی علی‌بابا در مورد دلیل انتشار نسخه جدید اپلیکیشن علی‌بابا به پیوست گفت: «هدف ما این بود که از دیزاین قبلی فاصله بگیریم و طراحی، رابط‌کاربری و تجربه کاربری را بهبود دهیم.» او ادامه داد: «در زمان قطعی یک هفته‌ای اینترنت، کاربران دسکتاپ ریزش شدیدی داشتند؛ اما از کاربران اپلیکیشن حدود ۳ یا ۴  درصد کم شد که آن هم می‌تواند تحت تاثیر شرایط بازار باشد.»
 
جانباز در رابطه با قابلیت شخصی‌سازی در نسخه جدید این اپلیکیشن گفت: «براساس رفتار کاربر و انتخاب‌های او، اپلیکیشن علی‌بابا شخصی‌سازی می‌شود. البته این قابلیت درحال حاضر هنوز اجرایی نشده اما نسخه جدید اپلیکیشن علی‌بابا آمادگی اضافه شدن این قابلیت را دارد.» مدیراجرایی علی‌بابا معتقد است که نسخه جدید این اپلیکیشن مانند یک دستگاه ماژولار است که در آینده قابلیت اضافه شدن امکانات و ویژگی‌های بسیاری را خواهد داشت.
 
جانباز در مورد دیگر ویژگی‌های آماده شده برای اجرا در نسخه‌های بعدی اپلیکیشن علی‌بابا گفت: «قابلیت ارتباط مستقیم با مشتری تحت عنوان Message Center به اپلیکیشن علی‌بابا اضافه خواهد شد. این قابلیت علاوه بر پشتیبانی آنلاین، راهی برای ارتباط مارکتینگ با کاربر به‌صورت شخصی‌سازی شده است.» به گفته او این قابلیت تا قبل از شروع سال ۱۳۹۹ به اپلیکیشن اضافه خواهد شد.
 
قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید
یکی از مهم‌ترین و جدید‌ترین قابلیت‌هایی که به نسخه جدید این اپلیکیشن اضافه شده  امکان «آگاهی از کاهش قیمت بلیط پرواز» است. براساس این قابلیت زمانی که کاربر قیمت بلیط را جستجو کند، اپلیکیشن از او می‌پرسد که آیا مایل است کاهش قیمت بلیط به او اطلاع داده شود؟ در صورتی که پاسخ  کاربر مثبت باشد، اپلیکیشن اولین کاهش قیمت و پیدا شدن بلیط هواپیما برای مقصد را به اطلاع او می‌رساند. برای استفاده از این امکان کافی است پس از مشاهده لیست پروازها، روی علامت آلارم زرد رنگ بالای صفحه کلیک و پس از ظاهر شدن پنجره این گزینه، روی «خبرم کن» کلیک کنید. در این منو این امکان نیز وجود دارد که کاربر تعیین کند تا چند درصد کاهش قیمت و تا چند روز آینده به اطلاعش برسد.
 
 
با کمک قابلیت جدید «آگاهی از کاهش قیمت بلیط پرواز» در اپلیکیشن علی بابا زمانی که قیمت بلیط را جستجو می‌کنید، اپلیکیشن از شما می‌پرسد که آیا مایلید کاهش قیمت بلیط به شما اطلاع داده شود؟ در صورتی که پاسختان مثبت باشد، اپلیکیشن اولین کاهش قیمت و پیدا شدن بلیط هواپیما برای مقصدتان را به اطلاع شما می‌رساند.
 
 
اضافه شدن پیشنهادهای ویژه به صفحه اصلی نیز از دیگر تغییراتی است که نسخه جدید اپلیکیشن علی‌ بابا در اختیار کاربران خود می‌گذارد. این قابلیت بیشتر برای کاربرانی مناسب است که اهل سفرهای ناگهانی هستند و می‌خواهند با بهترین قیمت در سریعترین زمان ممکن کارهای مربوط به خرید بلیط مقصد خود را انجام دهند. بر این اساس با اضافه شدن این قابلیت به صفحه اصلی اپلیکیشن کاربران می‌توانند به سادگی به پیشنهاد‌های ویژه علی بابا با قیمت‌های مناسب دسترسی داشته باشند.
 
 
 
یکی دیگر از امکاناتی که به نسخه جدید اپلیکیشن علی بابا اضافه شده مشاهده جزییات خرید در صفحه «سفرهای من» هر کاربر است. با کمک این قابلیت دیگر کاربران به جزییات خرید خود نیز دسترسی خواهند داشت.
 
شاید جدی‌ترین تغییرات در نسخه جدید اپلکیشن علی بابا در باز طراحی صفحات اپلیکیشن و کاربر پسند‌ شدن آن باشد. با این تغییرات در طراحی برنامه کار کردن با آن و رفتن به سمت صفحات جدید بسیار ساده‌تر از نسخه قدیمی برنامه شده است. برای نمونه در نسخه قدیمی صفحه خرید بلیط قطار و رزرو هتل یکی بودند؛ اما در ورژن جدید اپلیکیشن هر یک از محصولات ارائه شده در سرویس مانند پرواز، قطار، اتوبوس، هتل و تور، صفحات جداگانه و مخصوص به خود را دارند. اما با تمام این تغییرات همچنان کار با این برنامه با مشکلاتی مانند باز شدن لینک انتخابی کاربر روی اپلیکیشن و انتقال کاربر به سایت همراه است. مدیر اجرایی علی‌بابا در مورد برخی از این مشکلات به پیوست اعلام می‌کند که آنها این موارد را شناسایی و اصلاح کرده‌اند و کاربران در هفته آینده با به‌روزرسانی اپلیکیشن، به نسخه جدید و بدون اشکال اپلیکیشن علی‌بابا دسترسی خواهند داشت.
 
همچنین پارسا جانباز در خصوص مشکلات نصب نسخه iOS نیز به پیوست گفت: «با توجه به محدودیت‌های نصب اپلیکیشن‌های فارسی روی گوشی‌های آی‌فون ما در حال مذاکره با مارکت‌های iOS ایرانی هستیم تا کاربران ما در آسان‌ترین حالت ممکن اپلیکیشن علی‌بابا را نصب کنند. اما همزمان تلاش می‌کنیم تا نسخه PWA کاملا مشابه نسخه بومی اپلیکیشن باشد تا در صورت استفاده کاربران iOS از نسخه PWA کمترین تفاوت میان این دو نسخه مشاهده شود.»
 
نسخه‌های «PWA » یا «وب اپلیکیشن‌های پیش رونده» نسل جدید اپلیکیشن‌های تحت وب هستند که در مرورگرها و روی هر سیستم‌عاملی اجرا می‌شوند. در حال‌حاضر جدیدترین نسخه اپلیکیشن علی بابا در اختیار کاربران سیستم‌عامل اندروید و ios قرار گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.