اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

January 26, 2020
13:41 یکشنبه، 6ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108269

سه خبر ICT که امروز باید می‌دانستید

 
top 3 news - 1.jpg
 
واکنش دولت به بخشنامه رئیس قوه‌ قضائیه در مورد تصدی‌گری صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر: در حوزه شورایعالی فضای مجازی است!
 
رئیس دفتر رئیس جمهوری با ارسال نامه‌ای به قوه‌ قضائیه نسبت به بخشنامه اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مراجع قضایی سراسر کشور که فعالیت در حوزه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی را تنها با مجوز صدا و سیما امکان‌پذیر دانسته بود واکنش نشان داد. در این نامه تاکید شده که: «اینگونه امور مرتبط با شورای عالی فضای مجازی است.»
 
 
 
پری‌لود اپلیکیشن ارزشهای اخلاقی و معنوی در گوشی ها، تبلت ها، تلویزیون های هوشمند و رایانه های روسها اجباری شد!
 
طبق دستورالعملی جدید در روسیه موبایل ها و دستگاه های الکترونیکی این کشور قبل از فروش باید مجهز به نرم افزاری شوند که به اولویت بندی ارزش های اخلاقی و معنوی روسیه کمک کند.
 
نوامبر سال گذشته ولادیمیر پوتین قانونی را تصویب کرد که به موجب آن تمام موبایل‌ها، رایانه‌ها و تلویزیون‌های هوشمندی که در روسیه فروخته می‌شوند باید دارای نرم افزار روسی مذکور باشند. بنابراین فروش گجت ها بدون وجود نرم افزار پیش فرض روسی در آنها ممنوع می‌شود. این قانون از جولای ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود.
 
 
 
صباایده ۲۰ درصد سهام «فلایتیو» را خرید
 
هلدینگ صباایده که در خود سرویس‌های آپارات، فیلیمو، صباویژن و سینما تیکت را جای داده، ۲۰درصد سهام «فلایتیو» سامانه‌ فروش آنلاین بلیط  را خرید.
 
براساس اعلام روابط عمومی صباایده، این برند فعال در حوزه ویدئو، استریم و تبلیغات آنلاین با خرید این درصد سهام و سرمایه‌گذاری در یکی از دو استارتاپ بزرگ حوزه گردشگری، به طور رسمی وارد بازار فروش و رزرواسیون بلیط هواپیما و قطار شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.