تلفن همراه

گجت

January 27, 2020
16:44 دوشنبه، 7ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108325

اپل، گجت بندانگشتی برای کنترل اجسام مجازی می سازد

 
 اپل پتنت جدیدی را در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) برای یک وسیله بندانگشتی ثبت کرده که به کاربر اجازه کنترل اجسام در محیط واقعیت افزوده یا مجازی را می دهد.
 
وسیله مورد بحث با استفاده از سنسورهای فشار، اپتیکال و اولتراسونیک داده های انگشت کاربر را دریافت می کند. از این داده ها می توان برای کنترل اجسام مجازی در اپلیکیشن های واقعیت ترکیبی یا مجازی بهره جست. همچنین به کمک این وسیله می توان بازخوردهای لمسی را به انگشت کاربر منتقل کرد.
 
پتنت جدید اپل یک وسیله بندانگشتی برای کنترل اجسام در واقعیت افزوده را نشان می دهد
 
یکی از کاربردهای این وسیله کم و زیاد کردن ولوم اسپیکر هوم پاد از طریق چرخاندن انگشت در فضا خواهد بود. علاوه بر این کاربر می تواند با لمس محیط خارجی این وسیله با نوک انگشت خود، فرامین مختلف را اجرا کند. در توضیحات پتنت نوشته شده که ابعاد این وسیله در حد یک ناخن است.
 
معلوم نیست اپل چنین محصولی را به بازار عرضه می کند یا خیر؛ ولی نکته جالب توجه این است که همزمان با افزایش تلاش های کمپانی کوپرتینویی برای حضور هر چه بیشتر در حوزه واقعیت مجازی و افزوده ثبت شده است.
 
اپل اوایل مرداد ماه امسال پتنتی را برای یک هدست واقعیت ترکیبی ثبت کرد که واقعیت مجازی را با واقعیت افزوده ترکیب می کند. اپل تاکنون در واکنش به این خبر بیانیه ای منتشر نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.