اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

January 28, 2020
15:21 سه شنبه، 8ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108353

حرکت پرشتاب ایران در تثبیت فناوری فضایی

 
رئیس سازمان فضایی بر حرکت پرشتاب ایران در توسعه و تثبیت فناوری فضایی تاکید کرد و گفت: گام بعدی، حرکت به سمت مدارات با ارتفاع بالا (GEO) است.
 
مرتضی براری در توئیتر نوشت: ‏جوانان و فرزندان متخصص ما در این روزها خستگی ناپذیر تلاش می کنند تا راهی که برای توسعه و تثبیت فناوری فضایی شروع شده همچنان پرشتاب ادامه پیدا کند و ثمرات و خدمات آن در اختیار مردم شریف ایران قرار گیرد.
 
وی با اظهار ‏دست مریزاد و خسته نباشید به همه جوانان و متخصصان حوزه فضایی کشور، تاکید کرد: ‏تلاش شبانه روزی و مستمر متخصصان و دانشمندان ما در حوزه توسعه ماهواره‌برها نیز جای تقدیر و تشکر دارد.
 
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: این عزیزان برای تثبیت فناوری ماهواره‌بر و توسعه آن مبتنی بر نقشه راه ماهواره‌برها از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند.
 
براری با درج هشتگ آینده روشن، گفت: ‏گام بعدی، حرکت به سمت مدارات با ارتفاع بالا (GEO) است.
 
به گزارش مهر، وزیر ارتباطات شب گذشته از آماده‌سازی سایت پرتاب ماهواره، برای در مدار قرار دادن ماهواره‌ ظفر خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این ماهواره در مدار با موفقیت استقرار یابد.
 
به گفته آذری جهرمی، برای ۵ ماهواره دیگر هم برنامه زمان‌بندی استقرار در مدار نهایی شده است و برنامه ریزی پرتاب ماهواره برای مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر از سطح زمین (۶۰۰ کیلومتر) است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.