تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

January 28, 2020
15:29 سه شنبه، 8ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108356

افزایش استقبال از بیت کوین به دلیل گسترش ویروس کرونا

 فراگیر شدن جهانی ویروس کرونا که از استان هبئی چین آغاز شده، سرمایه گذاران را بر آن داشته تا به سمت سرمایه های ایمن از جمله طلا و بیت کوین روی بیاورند.
 
قیمت بیت کوین در روز دوشنبه با 4.6 درصد افزایش به 8983.93 دلار رسید. با قیمت فعلی، کل سرمایه بیت کوین در بازار بیش از 162.3 میلیارد دلار است که 65.8 درصد کل بازار را تشکیل می‌دهد.
 
بیت کوین تنها سرمایه دیجیتالی نبود که در روز دوشنبه افزایش قیمت داشت.آلت کوین ها شامل بیت کوین کش، بیتکوین اس وی، EOS و کاردانو هم حداقل 7 درصد افزایش قیمت داشتند.
 
ارزش جمعی تمام ارز های مجازی در حال حاضر 246.7 میلیارد دلار است که بالاترین حد از 18 ژانویه است. این افزایش ارزش بیت کوین در شرایطی به وجود آمد که سرمایه‌گذاران بازار سهام را کنار گذاشته و به سراغ طلا، اوراق قرضه آمریکا و سایر سرمایه های کم خطر آمده اند.
 
قیمت طلا 1.1 درصد افزایش یافته و به 1594.70 در هر اونس در بازار نیویورک رسیده است. به نظر می رسد این فلز زرد برای دومین بار در 7 سال گذشته به 1600 دلار نزدیک می شود. برای اولین بار در سال جاری میلادی، نسبت 60 روزه بیت کوین به طلا مثبت شده است. یعنی بیتکوین و طلا همگام با یکدیگر معامله می‌شوند.
 
حامیان بیت کوین ادعا میکنند ارز دیجیتال مورد علاقه آن ها شکلی از «طلای دیجیتال» است که در زمان خطرات اقتصادی مثل رکود و تورم بالا می تواند ثروتشان را حفظ کند. فراگیر شدن جهانی ویروس کرونا که از استان هبئی چین آغاز شده، سرمایه گذاران را بر آن داشته تا به سمت سرمایه های ایمن روی بیاورند. این ویروس تا به حال جان 81 نفر را گرفته و هزاران نفر مبتلا شده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.