اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 28, 2020
16:49 سه شنبه، 8ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108361

اجرای دومین مرحله از طرح هویت بصری وزارت ارتباطات با نصب تابلوهای راهنما

 
 
 به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با طراحی و اجرای تابلوهای عناوین ساختمان‌ها و خیابان‌های پردیس وزارت ارتباطات، دومین مرحله از طرح هویت بصری وزارتخانه اجرا شد.
 
 سید جمال هادیان مسؤول طرح هویت بصری وزارت ارتباطات با اعلام این خبر گفت: عناوین ساختمان‌ها و خیابان‌های وزارتخانه با تکیه بر سه محور انتخاب شده‌اند. اول، بر اساس کارکرد و شخصیت ساختمان‌ها؛ دوم، بر اساس تعلق شهدای عزیز وزارت ارتباطات و سوم، بر اساس نام مشاهیر یا وزرایی که در طول حضور در این وزارتخانه خدمات برجسته‌ای داشته‌اند.
 
وی افزود: به همین دلیل در نخستین گام خیابان اصلی ورودی وزارتخانه (از ورودی شماره هشت تا انتها) به نام شهدای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نام‌گذاری شد. در ابتدای این خیابان و مدخل وزارتخانه، میدان «مدافعان حرم» و در انتهای آن میدان «شهدای وزارت ارتباطات» نام‌گذاری شده است. 
 
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات ادامه داد: به‌منظور تجلیل از مقام شامخ شهدای وزارت ارتباطات و درج تک تک شهدا اثر حجمی به ارتفاع ۶ متر به‌عنوان نماد شهدای وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده که در میانه میدان شهدا نصب و در بخشی از آن نام تک‌تک شهدای وزارتخانه درج خواهد شد و از این ‌پس این میدان در مناسبت‌های ویژه بزرگداشت شهدا میعادگاه علاقه‌مندان و رهروان راه شهدا خواهد بود.
 
هادیان درباره نحوه انتخاب سایر عناوین نیز گفت: پس از مشورت‌های متعدد بسته به مسیر و کارکرد هر خیابان یا گذر، نام مناسبی انتخاب و تصویب شد و برای آنکه نام مشاهیر و بزرگان این وزارتخانه از بدو تأسیس تاکنون زنده بماند عناوین برخی از خیابان‌های فرعی و گذرگاه‌ها و محوطه‌های سبز به نام مشاهیر وزارت ارتباطات نام‌گذاری شده است.
 
وی افزود: در درج عناوین از فونت جدید فناوری استفاده‌ شده و برای راهنمایی مهمانان خارجی علاوه بر عنوان فارسی، عنوان انگلیسی هم روی هر تابلو درج شده است. بدین ترتیب برای نخستین بار پردیس وزارت ارتباطات از تابلوهای راهنما و هویت مشخص برخوردار شد.
 
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات در پایان گفت: در مرحله بعد هم طراحی و اجرای تابلوهای راهنمای طبقات و اتاق‌ها را آغاز خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.