تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 29, 2020
11:46 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108367

همکاری هواوی و انگلیس آمریکا را ناامید کرد

دولت انگلیس تصمیم گرفت با هواوی همکاری کند و در توسعه اینترنت۵G این کشور نقشی محدود برای آن در نظرگرفته است. آمریکا اعلام کرد از این تصمیم انگلیس ناامید شده است.
 
 به نقل از پرس اسوسیشن، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به شرکت هواوی چراغ سبز نشان داد و شرکت چینی نقشی محدود در توسعه شبکه اینترنت۵G این کشور خواهد داشت.
 
هیات امنیت ملی انگلیس در  جلسه ای با ریاست نخست وزیر این کشور در کمتر از ۹۰ دقیقه تصمیم گرفت شرکت هایی که ریسک بالا دارند می توانند نقشی ثانویه در توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت داشته باشند.
 
اما در این میان به اپراتورهای مخابراتی توصیه شده چنین شرکت هایی باید از فعالیت در حوزه های ایمنی و حیاتی شبکه از جمله مقرهای نظامی و واحدهای هسته ای منع شوند.
 
همچنین حضور شرکت هایی با ریسک بالا در نقش های ثانویه برای توسعه نسل پنجم اینترنت نباید بیشتر از ۳۵ درصد باشد. این نقش ها شامل فراهم کردن دسترسی به شبکه است که شامل اتصال دستگاه و تجهیزات به دکل های موبایل است.
 
دولت انگلیس تعهد کرده در اسرع وقت این دستورالعمل را به شکل یک قانون تصویب کند.
 
در این میان دولت ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا از تصمیم انگلیس برای همکاری با هواوی ناامید شده است. این تصمیم فشار زیادی به کاخ سفید تحمیل می کند تا رابطه اشتراک گذاری خود با انگلیس را بررسی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.