اپلیکیشن

تلفن همراه

January 29, 2020
12:37 چهارشنبه، 9ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108377

اپل مچ اسنپ را گرفت

 
 
اپلیکیشن سفارش تاکس آنلاین اسنپ که از چند روز پیش به صورت ناشناس و با یک نام غیرواقعی مجددا وارد اپ‌استور شرکت اپل شده بود، شب گذشته توسط اپل حذف شد. اتفاقی که حتی وبسابت مشهور «ورج» هم به آن پرداخته و خبر حضور پنهانی و در ادامه حذف این اپلیکیشن از اپ‌استور را بازتاب داده است.
 
چند روز پیش اسنپ با ارسال پیامک به کاربران خود از بازگشت به اپ استور با نام و ظاهری متفاوت خبر داد و در ادامه نیز در کانال تلگرامی خود پستی را در همین رابطه منتشر کرد. اسنپ این بار با نام «Radick Radio» و در قالب یک اپلیکیشن پخش رادیو به اپ‌استور آمده بود.

 
شرکت اپل به دلیل تحریم‌های بین‌المللی از دو سال پیش اپلیکیشن‌های ایرانی مختلف را از اپ‌استور حذف کرده بود. بسیاری از شرکت و بانک‌ها پس از این اقدام اپل تصمیم گرفتن با استفاده از اپلیکیشن‌های انترپرایز، خدمات خود را به کاربران ایرانی ادامه دهند که در ادامه اپل این روش را هم برای شرکت‌ها و کاربران ایرانی غیرممکن کرد. پس از این اتفاق بود که بسیاری از سرویس‌های ایرانی از جمله اسنپ تصمیم گرفتند نسخه تحت وب اپلیکیشن خود را در اختیار کاربران قرار دهند. البته امکان استفاده از این اپلیکیشن‌ها از طریق استورهای ایرانی و با پرداخت حق اشتراک هم ممکن است.
 
اما اسنپ قصد داشت با این اقدام به نحوی تحریم‌ها را دور زده و مشکل مجوز توسعه‌دهنده سازمانی را هم حل کند. اقدامی که از همان ابتدا مشخص بود عاقبتی به جز حذف مجدد اپلیکیشن این شرکت از اپ‌استور را به همراه ندارد و تنها باعث حساسیت بیشتر اپل نسبت به فعالیت اپلیکیشن‌‌های ایرانی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.