اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

January 30, 2020
12:17 پنجشنبه، 10ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108394

نگاهی به میزان قعطی و اختلال شبکه‌های اجتماعی در سه ماهه پایانی 2019


 
اپلیکیشن‌های اینستاگرام و فیسبوک در سه ماهه پایانی 2019 میلادی بیشتری میزان قطعی و اختلال در عملکرد را داشتند.
 
مرکز تحقیقاتی Downcenster با انتشار گزارشی نوشت که این دو شبکه اجتماعی، در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی در مجموع نزدیک به 5 ساعت از دسترس خارج بودند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی هر کدام در این بازه زمانی، چندین بار قطعی را تجربه کردند اما بیشترین میزان گزارش از قطعی و اختلال در عملکرد در یک روز، برای اینستاگرام عنوان شده که در 28 نوامبر اتفاق افتاد و در جریان آن، 21862 گزارش از سراسر جهان مبنی عدم باز شدن صفحه این شبکه اجتماعی ثبت شد.
 
به دنبال آن، اپلیکیشن فیسبوک قرار گرفته که در همان روز، 12726 گزارش از قطعی برای این شرکت ارسال شد. میزان اختلال در عملکرد برای مسنجر نیز تا حدودی کمتر از دو اپلیکیشن قبلی بود به طوری که بیشترین تعداد گزارش قطعی برای مسنجر در 18 نوامبر و تعداد آن برابر با 8952 بود.
 
جدای از اپلیکیشن‌های تحت لوای فیسبوک، سایر برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز در سه ماهه پایانی 2019 قطعی را تجربه کردند. به عنوان مثال، برای اپلیکیشن اسنپ‌چت چندین بار قطعی گزارش شد که بیشترین تعداد گزارش مربوط به 14 اکتبر می‌شود که 18252 گزارش از سراسر جهان به این شرکت ارسال شد.
 
توییتر نیز در سه ماهه چهارم 2019، شاهد اختلال عملکرد در پلتفرم خود بود که بیشترین تعداد گزارش از کاربران این شبکه اجتماعی در 22 اکتبر بود که 15925 گزارش عنوان شده است. در این میان، از واتس‌اپ نیز نباید غافل شد که اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص قطعی این شبکه اجتماعی از سوی کاربران گزارش شد که البته بخش زیادی از آن به ماه ژانویه امسال برمی‌گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.