رسانه‌های اجتماعی

February 1, 2020
17:09 شنبه، 12ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108431

هشدار جورج سوروس درباره کمک زاکربرگ به انتخاب دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی و رئیس بنیاد سوروس گفت: « مارک زاکربرگ » موسس فیسبوک به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کمک می‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سوروس فعال میلیاردر آمریکاییِ مجار تبار تاکنون بارها از زاکربرگ موسس مشترک فیسبوک به دلیل پاسخگو نبودنش در مقابل محتوای این شبکه اجتماعی و به حداکثر رساندن سود آن از جیب کاربران انتقاد کرده است.
 
سوروس، فعال لیبرالی که پدر انقلاب‌های رنگی معروف است، با هشدار درباره نگرانی‌ها درباره کمک زاکربرگ به انتخاب دوباره ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا افزود: مدیر فیسبوک باید به طریقی از مدیریت این شرکت کنار گذاشته شود.
 
سوروس در مطلبی که در روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز منتشر شد، نوشت: تصمیم فیسبوک مبنی بی‌نیازی به بررسی واقعیت‌ها در تبلیغات نامزدهای سیاسی انتخابات ۲۰۲۰ راه را برای اظهارات دروغ، دستکاری شده، تحریک‌آمیز و افراطی باز کرده است.
 
وی همچنین از بخش ۲۳۰ قانون اینترنت در آمریکا که از شبکه‌های اجتماعی در مقابل مسئولیت‌شان در برابر آنچه که کاربران منتشر می‌کنند، انتقاد کرد.
 
به گفته این میلیاردر آمریکایی، چنین سیاست‌هایی و تلاش مدیریت فیسبوک برای افزایش درآمد این شرکت به «همکاری غیررسمی دوجانبه بین ترامپ و این شبکه اجتماعی» منجر شده است که در نهایت می‌تواند به انتخاب دوباره رئیس‌جمهوری آمریکا کمک کند.
 
سوروس همچنین  گفت: بر این باورم که ترامپ و زاکربرگ به این درک رسیده اند که منافع آنها همسو است. ترامپ برای پیروزی در انتخابات تلاش می‌کند و زاکربرگ برای کسب درآمد.
 
رئیس بنیاد سورس به تازگی در اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصاد که در داووس سوئیس برگزار شد به ائتلاف غیررسمی ترامپ و زاکربرگ اشاره کرده بود.
او همچنین ترامپ را یک رئیس جمهوری خودشیفته توصیف کرد که خودشیفتگیش پیش از ورود به کاخ سفید وجود داشته و اکنون به یک بیماری بدخیم تبدیل شده است.
 
موسس بنیاد جامعه آزاد سوروس که تاکنون بارها فیسبوک را به دلیل سوءاستفاده کاربرانش متهم کرده، از مرزهای باز حمایت می‌کند و از ترامپ و موضع او درباره مساله مهاجرت انتقاد کرده است.
این سرمایه‌دار آمریکایی در عین حال به دلیل تشویق به افزایش مهاجرت به آمریکا و اروپا از سوی رهبران جهان از جمله « ویکتور اوربان » نخست‌وزیر مجارستان، با انتقاد شدید مواجه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.