تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 3, 2020
14:38 دوشنبه، 14ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108475

بختیار: فناوری، یکی از عوامل تاثیرگذار در به ثروت رسیدن اقتصاد است

 
رئیس فراکسیون پاسخگوی مجلس با تاکید بر این که با اتحاد و روحیه ملی می‌توان از گردنه‌های سخت عبور کرد گفت: در شرایط حساس فعلی با تعامل سازنده هوشمندانه و آگاهانه می‌توان به موفقیت‌های بسیاری رسید.
 
علی بختیار در دومین همایش اقتصاد دیجیتال، رونق تولید و سامانه هوشمند پاسخگو گفت: این همایش با همکاری سه فراکسیون پاسخگو، اقتصاد و دیجیتال و روابط عمومی مجلس برگزار شده است.
 
وی با بیان این که در برهه تاریخی فعلی در آستانه دگرزیستی بزرگی در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم افزود: در برهه تاریخی زندگی می کنیم که نقطه عطف تحولات بزرگ در جامعه بشری و جهان به مدد فناوری‌های نوین و گنجینه عظیم دانشی هستیم. حوزه صنعت و اقتصاد با فراهم شدن زمینه‌ها و بسترها چهارمین انقلاب صنعتی را وارد می‌شود که ایران اسلامی به عنوان عضوی از جامعه جهانی از این تحول بزرگ تاثیر پذیر است.
 
بختیار ایفای نقش موثر و  تعیین کننده را در این مسیر مهم خواند و اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های بزرگ کشور استفاده کرد و با تبدیل کردن تهدیدها به فرصت‌ها در آینده موفقیت‌های را برای کشور به وجود آوریم. با توجه به موقعیت ژئواستراتژیک کشور آگاهی و دانش فراگیر و نیروی انسانی مستعد و دسترسی به فناوری‌ها و فرصت‌های بزرگ می‌توان نقش تاثیرگذار داشت در این راه لازم است با تدابیر آگاهانه و بومی کردن و استفاده از نخبگان نقش تعیین کننده را ایفا کرد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: رسیدن به ثروت در اقتصاد تنها از طریق فناوری عوامل موثر دیگر میسر نمی‌شود بلکه ایمان، اعتقاد ، اتحاد و روحیه ملی تاثیر گذار است که می‌تواند در مسیر رسیدن به موفقیت‌ها و گردنه‌های سخت کمک کننده باشد در این راه لازم است مسوولان هم پاسخگو باشند.
 
بختیار مهمترین عناصر انقلاب صنعتی چهارم را نیروی انسانی متخصص و ماهر دانست و گفت: ما دارای چنین وسیله ارزشمندی در کشور هستیم به همین دلیل باید در شرایط حساس فعلی با تعامل سازنده ، هوشمندانه و آگاهانه از این ظرفیت بهره گرفته و به موفقیت برسیم.
 
به گزارش ایسنا، همچنین قاسم علی نوچمنی، دبیر کل جهبه حامیان ولایت نیز در این همایش با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌ها برای حل نیازهای کشور گفت: باید از دانش جهانی و تکنولوژی و علم برای رفع نیازهای کشور استفاده کرد؛ البته نباید تنها نگاه ما به خارج از کشور باشد؛ بلکه باید نگاه به داخل بوده و از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.
 
وی انقلاب اسلامی را مبدا تحول جامعه خواند و گفت: امروز دنیا بر سرانگشتان ایرانیان می‌چرخد بزرگترین متخصصان، مخترعین، مکتشفان و نام آوران دنیا ایرانی‌ها هستند که متاسفانه ما نتوانستم از آنها در داخل کشور استفاده کنیم. دیگران آنها را کشف کرده و از ما ربودند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.