تلفن همراه

فناوری

February 5, 2020
16:08 چهارشنبه، 16ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108568

آمریکا در پی تولید نرم افزار توسعه ۵G است

 
 
طبق گزارشی جدید دولت آمریکا تصمیم دارد نرم افزاری برای توسعه فناوری ۵G بسازد و به این ترتیب از میزان اتکا به تجهیزات هواوی برای توسعه شبکه اینترنتی جدید کم کند.
 
 به نقل از  گیزموچاینا،  هفته گذشته انگلیس و اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند در توسعه زیربنای اینترنت۵G با هواوی همکاری کنند. این خبر روزنه امیدی برای این شرکت چینی بود.
 
این در حالی است که آمریکا مشغول کار روی یک استاندارد ۵G جایگزین است که با بقیه تجهیزات سخت افزاری نسل پنجم اینترنت منطبق می شود. آمریکا قصد دارد با چنین اقدامی برای توسعه فناوری ۵Gبیشتر به نرم افزاری خاص تکیه کند و به این ترتیب استفاده از تجهیزات هواووی را کاهش دهد.
 
طبق گزارش وال استریت ژورنال، کاخ سفید، دل و مایکروسافت معتقدند چنین نرم افزاری کلید توسعه نسل پنجم اینترنت است. بنابراین آمریکا سعی دارد با همکاری شرکت های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، دل و AT&T  یک نرم افزار استاندارد۵G برای شبکه های مخابراتی بسازد. ایده اصلی آن است که به توسعه دهندگان نرم افزار۵Gاجازه داده شود کدهایی برای تمام تجهیزات ۵G ( بدون در نظر گرفتن تولید کننده سخت افزار) بسازند و اجرا کنند.
 
در این گزارش اشاره شده شرکت های اروپایی مانند نوکیا و اریکسون نیز احتمالا  بخشی از این پروژه باشند.
 
در پاسخ به این گزارش اندی پوردی مدیر ارشد امنیتی هواوی در آمریکا می گوید: اگر آمریکا بخواهد سخت افزار و نرم افزارنسل پنجم اینترنت را به وسیله یک شرکت آمریکایی یا اروپایی بسازد،  دولت  مجبور خواهد شد این شرکت ها را تشویق کند برای دریافت لیسانس فناوری۵G هواوی با ما مذاکره کنند.
 
به گفته پوردی بدون حق مالکیت فکری هواوی فناوری که شرکت ها می سازند از لحاظ عملکرد یک تا ۲ سال عقب تر از هواوی خواهدبود. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.