اپلیکیشن

تلفن همراه

February 6, 2020
12:50 پنجشنبه، 17ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108587

باگ کاتالینا که ایمیل های رمزگذاری شده را نشان می داد پچ شد

 
هفته گذشته اپل macOS Catalina 10.15.3 را منتشر کرد و به نظر می رسد که این آپدیت باگی را که امکان خواندن پیام ها از ایمیل های رمزگذاری شده را میسر می نمود پچ کرده است.
 
این باگ را Bob Gendler کارشناس آی تی و از هواداران پرسابقه مک در ماه جولای پیدا کرده بود و چندماه پیش از آنکه آن را به صورت علنی اعلام کند، اپل را در جریان ماجرا قرار داد اما از آنجا که اپل اقدامی برای حل مساله نکرد Gendler نیز جزئیات این باگ را منتشر کرد.
 
در آن زمان اپل اعلام کرد که در آینده با انتشار یک آپدیت نرم افزاری باگ گزارش شده را پچ می کند و حالا به نظر می رسد که بعد از چندین ماه شرکت کالیفرنیایی به وعده خود عمل کرده است.
 
در اینجا بد نیست اشاره کنیم که این باگ احتمالا جمعیت اندکی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده چراکه بخش های رمزگذاری نشده از ایمیل ها به صورت بسیار محدود در دیتابیس macOS مشاهده شد و تنها تحت شرایطی خاص می شد آنها را دید.
 
در یادداشت هایی که به همراه آپدیت نرم افزاری .macOS Catalina 10.15.3  منتشر شده حرفی از این پچ به میان نیامده اما توضیحاتی که اپل در کنار بتاهای کاتالینای ۱۰.۱۵.۳ ارائه کرده می گویند که از این پس ایمیل های رمزگذاری شده در سرچ های Spotlight نمایش داده نمی شوند. این بدان معناست که اپل احتمالا نحوه فهرست بندی ایمیل های رمزگذاری شده اپل میل را تغییر داده تا از بروز باگ هایی مانند آنچه Gendler گزارش داد جلوگیری کند.
 
Gendler در تست هایی که خودش انجام داد دریافت که ایمیل های رمزگذاری شده دیگر در فایل دیتابیس قبلی قرار نمی گیرند. او همچنین خاطرنشان کرد که تیم پشتیبانی AppleCare نیز مستقیما با او تماس گرفته اند تا خبر پچ نرم افزاری را به او بدهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.