اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 7, 2020
12:19 جمعه، 18ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108598

رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» امکان پذیر شد

 
 
رئیس سازمان فضایی ایران از امکان رصد موقعیت لحظه ای ماهواره «ظفر» از طریق سایت «فضاجو» توسط نخبگان فضایی کشور خبر داد.
 
مرتضی براری در توئیتر نوشت: سایت «فضاجو» به عنوان اولین سایت بومی ردیابی و رصد ماهواره ها، برای رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» توسط دانشجویان نخبه کشور طراحی و اجرا شد.
 
وی گفت: این سایت در دو آدرس https://fazajoo.com و https://fazajoo.ir ، مستقل از سایت‌های خارجی، موقعیت لحظه ای ماهواره ظفر را اطلاع رسانی می‌کند.
 
براری ادامه داد: این وب‌سایت با همت دانشجویان خلاق و به صورت خودجوش طراحی و راه اندازی شده و هم اکنون نیز در حال تکمیل و بهینه سازی است. در این زمینه از پیشنهادات و نظرات همه استقبال می کنیم.
 
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره سنجشی «ظفر» گفت: طی ۶ سال گذشته متخصصان ما در حال گذر از گام اول (مدار تحقیقاتی) به گام دوم (مدار عملیاتی) بودند. در این روند زیرساخت‌های لازم از قبیل ماهواره، ماهواره‌بر، پایگاه پرتاب، مرکز کنترل و هدایت، ایستگاه زمینی و آزمایشگاه‌ها ارتقا داده شده است و تلاش می کنیم گام‌های بعدی با سرعت بیشتر برداشته شود.
 
براری در پاسخ به اظهارات یکی از کاربران توئیتر که مدعی شده بود ماهواره‌ از سکو پایین آورده شده است، تاکید کرد: این خبر صحت ندارد. تمام مراحل و فرآیندهای پرتاب ظفر به صورت شفاف اطلاع رسانی می شود.
 
وی از مخاطبان خواست اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.
 
قرار است ماهواره سنجشی «ظفر» با ماهواره بر ایرانی «سیمرغ» تا پایان هفته جاری به مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین ارسال شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.