تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 7, 2020
12:44 جمعه، 18ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108607

تعداد تراکنش‌های شبکه بیت کوین به بیش از ۵۰۰ میلیون رسید

تعداد تراکنش‌های تاییدشده بیت کوین در عمر ۱۱ ساله‌اش از ۵۰۰ میلیون عدد عبور کرد. به گفته کارشناسان، این اتفاق یکی از بزرگترین دستاورهایی است که پادشاه ارزهای دیجیتال تا به اینجا موفق به کسب آن شده است.
 
به گزارش کوین تلگراف و به نقل از وب‌سایت تحلیلی ساتوشی (Satoshi)، تاکنون بیش از نیم میلیارد تراکنش در شبکه بیت کوین انجام و تایید شده است.
 
جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، مدیر ارشد فناوری شرکت کاسا (Casa) و بنیان‌گذار سایت ساتوشی، با انتشار توییتی در این مورد نوشت:
 
امروز در بلاک شماره ۶۱۶,۰۶۴ تعداد تراکنش‌های تایید‌شده بیت کوین در شبکه بلاک چین به ۵۰۰ میلیون رسید.
 
تعداد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین
تعداد تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین
اولین تراکنش بیت کوین ۱۲ ژانویه ۲۰۰۹ (۲۳ دی ۱۳۸۷) انجام شد. ساتوشی ناکاموتو و هال فینی (Hal Finey) فقید، طرفین اولیه این تراکنش بودند. ناکاموتو ۱۰ بیت کوین را به صورت آزمایشی برای فینی فرستاد و سپس خود شروع به استخراج کرد.
 
ده ماه بعد در ۵ اکتبر ۲۰۰۹ (۱۳ مهر ۱۳۸۸)، شرکت نیو لیبرتی استاندارد (New Liberty Standard) اولین نرخ مبادله دلار و بیت کوین را تعیین کرد. در آن زمان هر دلار آمریکا ارزشی معادل ۲۳۰۰.۰۳ بیت کوین داشت.
 
اولین استفاده از بیت کوین برای خرید یک کالای واقعی نیز ۲۲ می ۲۰۱۰ (۱ خرداد ۱۳۸۹) اتفاق افتاد. در این رویداد مشهور شخصی به نام لازلو در ازای دریافت دو پیتزا، ۱۰,۰۰۰ بیت کوین پرداخت کرد. این برنامه‌نویس در انجمن بیت کوین تاک این پیشنهاد را به کاربران داده بود. یک نوجوان به نام جرمی استوردیونت (Jeremy Sturdivant) با نام کاربری «Jercos» این پیشنهاد را قبول کرد و به این ترتیب اولین تراکنش بیت کوین برای خرید یک کالای فیزیکی ثبت شد.
 
حالا و بعد از گذشت ۱۱ سال، بیت کوین با عبور از ۵۰۰ میلیون تراکنش تاییدشده، یک نقطه عطف دیگر را پشت سر گذاشت. یک کاربر توییتر با نام کاربری «Hodlonaut» در این باره نوشت:
 
بیت کوین در مورد اینکه ویژگی‌های تغییرناپذیری و مقاومت در برابر سانسورش چقدر انقلابی و بی‌سابقه است حرف نمی‌زند، بلکه عمل می‌کند. بیت کوین همه این ویژگی‌ها را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.