اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 9, 2020
11:06 یکشنبه، 20ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108655

طرح پایش خسارات سیل با استفاده از فناوری فضایی ارائه می شود

 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: طرح پایش و ارزیابی خسارات ناشی از سیل با داده های فضایی به عنوان طرح منتخب در اتحادیه جهانی فضا ارائه می شود.
 
 حسین صمیمی در توئیتر با اشاره به تاثیر دانش فضایی در زندگی مردم نوشت: طرح ایران برای پایش و ارزیابی خسارات ناشی از سیل از طریق داده های فضایی، به عنوان طرح منتخب در اتحادیه جهانی فضا (کوپوس) ارائه می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: سال پیش این سامانه باعث ۲۳ هزار میلیارد صرفه جویی در پرداخت خسارات نابه حق شد. در همین حال پژوهشگاه فضایی ایران نیز اعلام کرد خدمات فضاپایه «پایش سیل و تخمین خسارات آن در کشاورزی با استفاده از سنجش از دور» مبتنی بر مطالعه مورد سیل ۹۸ ایران، توسط نماینده پژوهشگاه فضایی در پنجاه و هفتمین نشست زیرکمیته علمی و فنی کوپوس سازمان ملل ارائه خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: این ارائه قرار است در ۲۴ بهمن ماه جاری صورت گیرد و معرفی فعالیت های صلح آمیز ایران در حوزه فضایی از جمله استفاده از داده های سنجش از دور در مدیریت بحران در زمان وقایع طبیعی از جمله سیل، زلزله و طوفان انجام می شود.
 
در همین حال دکتر محمد ابراهیمی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فضایی که هم اکنون عضو تیم مدیریت سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) است نیز مطلبی را با موضوع فعالیت های تحصیلی و آموزشی بر مبنای پروژه ماهواره مکعبی دانشجویی اپسکو در این اجلاس ارائه می کند.
 
طراحی و ساخت بخش های مهمی از این ماهواره به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شده است.
 
کمیته علمی فنی کوپوس به عنوان کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل هر سال در وین برگزار می شود و کشورهای عضو این سازمان طرح های پیشنهادی، نظرات و ایده های خود را در حوزه علوم و فناوری فضایی با سایر کشورها به اشتراک می گذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.