تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 9, 2020
11:30 یکشنبه، 20ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108666

قیمت بیت کوین از مرز 10 هزار دلار گذشت

قیمت بیت کوین برای اولین بار در سال 2020 از مرز 10 هزار دلار عبور کرد تا توجه علاقه مندان به ارز دیجیتال را به خود جلب کند. این رمزارز محبوب در زمان نگارش این مقاله به مبلغ 10058 دلار خرید و فروش می شود.
 
اطلاعات به دست آمده از صرافی کوین بیس و بازارهای مختلف نشان می دهد ساعت 3 بامداد به وقت جهانی برابر با 6:30 امروز صبح به وقت تهران، بیت کوین سد 10 هزار دلار را شکست و پنج رقمی شد ولی پس از مدت کوتاهی دوباره به کانال 9000 دلار بازگشت. پنج رقمی شدن قیمت بیت کوین حدود 4 ماه قبل رخ داده بود.
 
طی چند ماه اخیر، قیمت بیت کوین به خاطر رویکرد خرسی بازار تا 6400 دلار هم پایین آمد ولی گاوها دست به کار شدند و افزایش 35 درصدی قیمت این ارز دیجیتال را رقم زدند. عبور از سد روانی 10 هزار دلار به استقبال خریداران از بازارهای آتی بیت کوین هم ارتباط دارد.

 
تحلیلگران انتظار دارند که مرز 10 هزار دلار با مقاومت شدیدی از سمت خرس ها روبرو شود. احتمالا سطح حمایت کنونی روی رقم 9550 دلار قرار دارد. «متی گرینسپن» تحلیلگر سایت کوین تلگراف در این رابطه می گوید:
 
این اولین بار نیست که بیت کوین از 10 هزار دلار عبور کرده و احتمالاً در این قیمت باقی نخواهد ماند. با این حال برای نخستین بار شاهد ارزش گذاری منطقی بر اساس شاخص های اساسی شبکه هستیم.
 
دیگر رمزارزها نیز با رشد بیت کوین، حال و روز خوبی دارند. ارزش بازار کلی رمزارزها در حال حاضر حدود 288 میلیارد دلار است که حدود 64 درصد آن به بیت کوین تعلق دارد. طی 24 ساعت گذشته قیمت اتریوم با رشد 3.81 درصدی به 228 دلار رسیده است. ریپل (XRP) با رشد 2.61 درصدی به قیمت 0.28 دلار خرید و فروش می شود و بیت کوین SV هم با رشد 11.14 درصدی، قیمت 362 دلاری را تجربه می کند. با این حساب به نظر می رسد سال 2020 سال خوبی برای رمزارزها خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.