تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 9, 2020
11:30 یکشنبه، 20ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108667

ارز مجازی هم از شیوع ویروس کرونا متاثر شد

 دنیای ارز مجازی با لغو کنفرانس ها و از بین رفتن تأسیساتی که معاملات را انجام می دهند، تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.
 
گردهمایی ها همواره برای سرمایه گذاران مشتاق راهگشا بوده اند. این گردهمایی ها می توانند نشست های غیر رسمی باشند که طی روزهای ابتدایی بیت کوین برگزار می شوند یا مجالس پر زرق و برقی باشند در اوج حباب ارز مجازی. اجلاس نیترون2020 در سئول، اجلاس بلاک چین ویک2020 و توکن2049 در هنگ کنگ به تعویق افتاده اند.
 
گزارش شده استارتاپ دیفاینر تور 10 روزه سرمایه گذاری خود را به خاطر ویروس کرونا در چین لغو کرده است. ماینینگ پول (استخر استخراج) btc که کامپیوترهایش به تایید معاملات کمک می کنند، اعلام کرد یکی از مزارع سرور آن توسط مقامات چین برای جلوگیری از انتشار این ویروس بسته شده است. سازندگان تجهیزات از جمله میکروبی تی که یکی از ابزارهای مورد استفاده مزارع ماینینگ را می سازد، اعلام کرد محموله هایش با تاخیر ارسال میشوند.
 
تاثیر این ویروس بر قیمت ارز مجازی از ابتدای شیوع آن مورد بحث بوده است. برخی می‌گویند این اتفاق ارزهای مجازی را تبدیل به سرمایه ای امن کرده است ولی منتقدان به عدم وجود یک ارتباط قوی با سایر سرمایه ها اشاره می کنند. شاخص گلکسی کریپتو 60درصد از ماه دسامبر افزایش یافته است.
 
چین تقریباً از زمان معرفی بیت کوین در 2009، مرکز بخش ارز مجازی بوده است. 20 تا از 50 معامله برتر ارز مجازی در منطقه آسیا پاسیفیک اتفاق می‌افتد که شامل 40 درصد نقل و انتقال های بیت کوین در نیمه اول 2019 میشود. در این منطقه، بیشتر این معاملات در چین انجام می شود.
 
تحلیلگران توکن آنالیست دریافته اند پنج نهاد استخراج ارز مجازی که مقر همه آنها در چین است، حدود 50 درصد تمام قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را کنترل می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.