تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 11, 2020
12:15 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108723

با انصراف سونی ، کنگره جهانی موبایل 2020 در آستانه لغو شدن

 
 
با گسترش و سرایت ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، تعدادی از شرکت‌های تکنولوژی مشهور اعلام کردند که در کنگره جهانی موبایل 2020 بارسلونا شرکت نمی‌کنند. ویروس کرونا در حال حاضر جان بیش از 600 نفر را گرفته و بالغ بر 20 هزار نفر در دنیا از جمله کشور چین به این ویروس مبتلا شده‌اند. همین مسئله باعث شده بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی شاخص، دفترهای خود را در کشور چین تعطیل کنند و از شرکت در گنگره جهانی موبایل در بارسلونا انصراف دهند
 
حال پس از اعلام انصراف شرکت‌های ال‌جی، آمازون، انویدیا، ZTE و اریکسون، اینبار نوبت شرکت سونی بود که از ترس شیوع ویروس کرونا، از شرکت در این رویداد بزرگ انصراف دهد.
 
اما شرکت نکردن سونی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ ضربه بزرگ دیگری به کنگره جهانی موبایل است چرا که سونی  یکی از بزرگترین شرکت کنندگان این رویداد به حساب می آید. کارشناسان پیش بینی می‌کردند سونی احتمالا از موبایل جدید خود به نام «اکسپریا ۵ پلاس» رونمایی کند.
 
در بیانیه این شرکت آمده است: «ما اهمیت زیادی به ایمنی و سلامت مشتریان، شرکا، رسانه ها و کارمندان می دهیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از شرکت در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ در بارسلونا اسپانیا اجتناب کنیم»
 
این شرکت به جای کنگره جهانی موبایل، کنفرانس خبری خود را در کانال رسمی اکسپریا در یوتیوب و به صورت آنلاین برگزار می‌کند.
 
از زمان شیوع کرونا، بسیاری از شرکت‌ها سفر به و از کشور چین را محدود کرده‌اند. از آنجایی که شرکت سونی در چین قرار ندارد، این احتمال وجود دارد که دیگر شرکت‌های غیرچینی نیز همانند سونی از شرکت در کنگره جهانی موبایل انصراف دهند. اگر شرکت بزرگی مثل سونی قید حضور در این رویداد را بزند، چرا شرکت‌های کوچک‌تر این کار را نکنند؟
 
البته ناگفته نماند که «GSMA»، سازمان برگزار کننده کنگره جهانی موبایل به صراحت اعلام کرده که این رویداد امسال برگزار می‌شود و تمهیدات ویژه‌ای برای حفظ سلامت شرکت‌کنندگان در این کنگره در نظر دارد. این موسسه حتی به تازگی جدول زمان بندی برگزاری این رویداد را به روزرسانی کرده تا اعلام کند که این مراسم همچنان طبق برنامه برگزار خواهد شد.
 
حتی اگر کنگره جهانی موبایل 2020 برگزار شود، مطمئنا در مقایسه با سال‌های گذشته کوچکتر خواهد بود چراکه بسیاری از شرکت‌های مطرح امسال در این رویداد شرکت نخواهند کرد. مطئنا در روزهای پیش رو تعداد شرکت‌هایی که از حضور در ابن رویداد انصراف می‌دهند نیز بیشتر خواهد شد.
 
تنها زمان مشخص می‌کند که کنگره جهانی موبایل 2020 بارسلونا برگزار می‌شود یا نه اما در صورت ادامه انصراف شرکت‌های تکنولوژی، می‌توان حدث زد که این موسسه چاره‌ای جز لغو این رویداد ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.