تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 11, 2020
12:23 سه شنبه، 22ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108726

ترس ژاپن از رمزارز چین؛ توسعه ین دیجیتال سرعت گرفت

 
ترس ژاپن از ارز دیجیتال چین، باعث شده تا اکثر مقامات این کشور درخواست تعجیل در روند توسعه ین دیجیتال را داشته باشند. اخیرا نیز یکی از مقامات احزاب لیبرال دموکرات این کشور از عقب‌افتادن ژاپن از چین در این زمینه ابراز نگرانی کرده و خواستار تسریع عرضه آن را دارد.
 
کوزو یاماموتو (Kozo Yamamoto) رئیس کمیسیون تحقیقات سیستم بانکی و حقوقی حزب لیبرال دموکرات ژاپن گفته است تا دو الی سه سال آینده ین دیجیتال باید آماده عرضه باشد. به گزارش خبرگزاری رویترز، یاماموتو می‌گوید برنامه‌‌های عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باید در چارچوب‌های سیاست‌‌های میانه سال دولت قرار گیرد. او توضیح می‌دهید که ارز‌های دیجیتال به سرعت می‌توانند در کشورهایی با اقتصاد در حال توسعه پخش شوند و به چین هم که روی همچین ارزی کار می‌کند، کمک کند تا سلطه دیجیتالی خود را پیشرفت دهد.
 
 
به همین دلیل او می‌گوید باید توسعه ین دیجیتال سرعت بگیرد: هرچه زودتر، بهتر. ما پیشنهاد‌های خود را داخل چارچوب‌های سیاست دولت قرار می‌دهیم و سعی می‌کنم که در دو الی سه سال آینده به مرحله اجرایی برسد. اگر هر کشوری بتواند جریان‌های نقدینگی خود را با ارز دیجیتال مخصوص به خودش کنترل کند، می‌تواند از نوسانات شدید در مواقع بحرانی جلوگیری کند.
 
تاکید یاماموتو مبنی بر ارائه ین دیجیتال، در راستای تلاش‌های آکیرا آمارا وزیر پیشین اقتصاد ژاپن است که علاقه داشت با ارائه CBDC با تحرکات چین در راستای یوان دیجیتال مقابله کند. یاماموتو می‌گوید که عرضه CBDC ممکن است قدرت دلار را کمی تضعیف کند ولی در عین حال می تواند بازار‌های در حال توسعه مانند کامبوج را پایدار کند. از همین رو قانون‌گذاران ژاپن، همواره در تلاش هستند تا دولت را مجبور کنند ین دیجیتال خود را در برنامه ریزی سالیانه G7 قرار دهد.
 
علاوه بر این، در پایان ماه گذشته میلادی، معاون بانک مرکزی ژاپن گفته بود که مراکز خصوصی باید خود را آماده درخواست‌های عمومی برای CBDC کنند تا بتوانند پاسخی مناسب به توسعه‌های فنی آن بدهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.