اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 12, 2020
11:23 چهارشنبه، 23ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108749

خشم کاربران ویندوز 10 از تبلیغ مرورگر مایکروسافت اج

 
 
مرورگر ویندوز اکسپلورر از همان روزهای ابتدایی حضورش نتوانست خودش را در دل کاربران جای دهد. اما با ظهور ویندوز 10، مایکروسافت تلاش کرد آغاز جدیدی را برای این مرورگر رقم بزند. «مایکروسافت اج»، ابتدا سال 2015 برای ویندوز 10 و ایکس ‌باکس منتشر شد و با اینکه نتوانست بخش اعظمی از کاربران را جذب کند، اما در هر حال در مقایسه با ویندوز اکسپلورر، یک پیشرفت قابل قبول به حساب می‌آمد.
 
چند سال پس از رونمایی از اج، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه‌های آتی این  مرورگر با استفاده از سورس کدهای کرومیوم ساخته خواهد شد. پس از چند ماه آزمایش، مایکروسافت در ژانویه 2020 بالاخره مرورگر اج بر پایه کرومیوم را عرضه کرد. این نسخه از اج کاملا زیبا و کاربردی است، اما ظاهرا مایکروسافت روشی آزار دهنده را برای تشویق کاربران به کوچ از دیگر مرورگرها به اج کرومیوم انتخاب کرده است.
 
طی چند روز گذشته، یکی از کاربران ردیت یک اسکرین شات از تب استارت ویندوز 10 منتشر کرده که یک تبلیغ در قسمت بالایی آن با این مضمون به چشم می‌خورد: «هنوز هم از فایرفاکس استفاده می‌کنید؟ مایکروسافت اج اینجاست». طبیعتا با کلیلک روی این تبلیغ، کاربر به صفحه دانلود مایکروسافت اج هدایت می‌شود. اما در صورتی که این کار را انجام ندهید، مجبورید هر مرتبه که منوی استارت را باز می‌کنید با چینین تبلیغی مواجه شوید. این نحوه تبلیغ مایکروسافت برای یک محصول، اصلا به مذاق کاربران خوش نیامده و به نظر می‌رسد به جای تشویق کاربران به استفاده از اج، بیشتر باعث نفرت آنها از آن شده است.
 
 
 
حالا خبر خوب اینکه طبق گفته کاربران برای خلاض شدن از شر این تبلیغ می‌توانید به آدرس Setting > Personalization > Start بروید و در پنجره باز شده گزینه «Show suggestions Occasionally in start» را غیرفعال کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کنید، خواهید دید که این تبلیغ مزاحم برای همیشه محو می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.