اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

گوشی

February 12, 2020
23:56 چهارشنبه، 23ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108770

کنگره جهانی موبایل کرونا گرفت: MWC2020 کنسل شد!

 
 
 
انجمن جهانی جی اس ام (GSMA) که متولی برگزاری بزرگ‌ترین نمایشگاه سالیانه تلفن همراه جهان موسوم به GSMA است، اعلام کرده‌است که این سازمان رسما برگزاری نمایشگاه امسال را به علت نگرانی ها درباره شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. این نمایشگاه بیش از ۱۰۰۰۰۰ شرکت‌کننده از ۲۰۰ کشور را به بارسلونا جذب می‌کند. قرار بود این نمایشگاه امسال از 4 اسفند ماه در بارسلون برگزار شود.
 
GettyImages-1127288366.jpg
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مدیر عامل GSMA جان هافمن به بلومبرگ و مجله فایننشال تایمز گفت که چندین نشریه بیانیه‌ای در مورد لغو سفر بارسلونا دریافت کرده‌اند زیرا نگرانی جهانی مربوط به شیوع ویروس کرونا، نگرانی سفر و شرایط دیگر باعث می‌شود که شرکت کنندگان این رویداد سالیانه را برگزار نکنند. Diario، روزنامه EI و La Vanguardia هم گزارش می‌دهند که این برنامه لغو شده‌است.
 
GSMA در حال حاضر بیانیه‌ای را منتشر کرده‌است که در آن تصمیم خود مبنی بر انصراف از نوشتن را تایید کرده‌است. در این بیانیه آمده، از زمان برگزاری اولین دوره کنگره جهانی موبایل در بارسلونا در سال ۲۰۰۶، GSMA، صنعت ارتباطات، دولت‌ها، وزیران، سیاستگذاران، اپراتورها و رهبران صنعت را در سراسر این اکوسیستم تشکیل و توسعه داده شده است. با وجود محیط بارسلونا و کشور میزبان امروز GSMA بخاطر نگرانی ها در حوزه سلامت تصمیم گرفت برگزاری MWC را در سال ۲۰۲۰ کنسل کند، زیرا نگرانی جهانی در رابطه با شیوع کرونا، نگرانی سفر و شرایط دیگر باعث می‌شود که شرکت کنندگان نتوانند این رویداد را برگزار کنند.
 
GSMA در بیانیه خود تاکید کرده میزبان به این تصمیم احترام می‌گذارد و درک می‌کند.
 
انجمن جهانی جی اس ام تاکید کرده این انجمن و گروههای میزبان به کار خود در هماهنگی و حمایت از یکدیگر برای MWC بارسلونا و نسخه‌های آینده ادامه خواهند داد.
 
طی چند روز گذشته، چندین نام بزرگ اعلام کردند که از نمایشگاه امسال صرف‌نظر خواهند کرد. الجی اولین شرکتی بود که اعلام کرد که در نمایشگاه تجاری شرکت نخواهد کرد و به دلیل نگرانی‌های امنیتی مربوط به شیوع ویروس کرونا در نمایشگاه بارسلونا شرکت نخواهد کرد. Nvidia و اریکسون نیز به دنبال آن اعلام کردند به این نمایشگاه نمی آیند.
 
یک شنبه، GSMA یک ایمیل طولانی مرتبط با ویروس کرونا را برای شرکت کنندگان ارسال کرد. این انجمن می‌خواست با نشان دادن این مساله به شرکت کنندگان اطمینان دهد که محدودیت‌های سختی را اجرا خواهد کرد ولی به نظر میرسد کسی قانع نشد. 
 
این همان چیزی است که مدیر عامل GSMA "جان هافمن" نوشت: 
-همه مسافران استان Hubai اجازه دسترسی به این رویداد را نخواهند داشت
-تمام مسافرانی که در چین بوده‌اند، باید ثابت کنند که آن‌ها ۱۴ روز قبل از رویداد (مهر گذرنامه، گواهی سلامت)خارج از چین بوده‌اند.
-غربالگری دما انجام خواهد شد
-شرکت کنندگان باید گواهی دهند که در تماس با افراد آلوده نبوده اند
 
اما این ایمیل همه چیز را بدتر کرد. ده‌ها شرکت از نمایشگاه تجاری خارج شدند. به عبارت دیگر، برخی از مشتریان برتر مصرف‌کننده و شرکت‌های مخابراتی از این ایمیل وحشت زده شدند و آن‌هایی که فکر می‌کردند GSMA اوضاع را تحت کنترل دارند شروع به کنسل کردن حضور شان کردند. چرا که از نظر آنها ارزش رفتن به بارسلونا را نداشت در حالی که بسیاری از شرکای مهم، پیشتر از عدم حضور خود خبر داده بودند.
 
برخی از شرکت‌هایی که اعلام کردند شرکت نخواهند کرد عبارتند از آمازون، دویچه تلکام، اریکسون، فیسبوک، HMD، اینتل، الجی، نوکیا، NTT Docomo، سونی و نینتندو!
 
همزمان برخی وکلای حقوقی می‌خواستند اطمینان حاصل کنند که این انجمن در صورتی که در این برنامه تنها یک مورد آلودگی وجود داشته باشد، آنها جوابگو نخواهد بود. اما آن‌ها شروع به ایجاد یک ویروس دیگر در نهایت یکی یکی شرکتها را از بارسلون بیرون می کشید و در نهایت MWC2020 را از پا درآورد.
 
کرونا شاید بهانه ای باشد برای پایان MWC ! باید تا 2021 منتظر ماند! 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.