اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 13, 2020
11:56 پنجشنبه، 24ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108777

ظرفیت ۵ برابری شبکه ملی اطلاعات برای مصرف کاربران

 
 
نائب رئیس هیئت مدیره ارتباطات زیرساخت گفت: ظرفیت زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ۵ برابر مصرف فعلی کاربران است و آمادگی ارائه این ظرفیت به ارائه‌دهندگان خدمات، طبق اهداف شورای فضای مجازی وجود دارد.
 
سجاد بنابی  با اشاره به اهداف تعیین شده در مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی برای رشد پایه‌ای خدمات شبکه ملی اطلاعات، شکل‌گیری ۳ قطب مرکز داده در کشور و نیز ارتقای خدمات مبتنی بر پردازش ابری، اظهار داشت: توسعه امکانات در حوزه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات به صورت مداوم در حال افزایش است و این موضوع از جمله اهداف شبکه ملی اطلاعات است که به شرکت ارتباطات زیرساخت واگذار شده است.
 
وی گفت: با افزایش حجم ظرفیت دیتاسنترهای بومی، ایجاد قطب مراکز داده و مراکز پردازش ابری (کلاد)، زیرساختها برای افزایش کاربری در شبکه ملی اطلاعات افزایش می‌یابد. روی این بستر که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم شده و آمادگی ارتقای آن نیز وجود دارد، امکان ارائه خدمات توسط سازمان فناوری اطلاعات و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات فراهم است.
 
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: افزایش ظرفیت بستر ارتباطی شبکه ملی اطلاعات با روال مشخصی پیش می‌رود و هم اکنون زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آماده ارائه خدمات به ۵ برابر مصرف فعلی کاربران است.
 
بنابی ادامه داد: اهداف محول شده به شرکت ارتباطات زیرساخت مطابق با مصوبه اهداف کلان شبکه ملی اطلاعات که توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده، مربوط به چشم انداز سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ است که پیش بینی ما این است که با ظرفیت فعلی ایجاد شده، آمادگی ارائه خدمات روی این بستر زیرساختی وجود دارد.
 
وی گفت: حجم فعلی شبکه بین الملل زیرساخت نیز در حال حاضر ۲ برابر ظرفیت فعلی مصرف کاربران است و با وجود این زیرساخت‌ها، مشکلی از لحاظ ظرفیت در زیرساخت شبکه ملی و شبکه بین الملل ارتباطات کشور نخواهیم داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.