اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 15, 2020
15:29 شنبه، 26ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108859

ارزیابی مقایسه ای کیفیت سرویس اپراتورها در سامانه نت سنج پلاس

 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: در سامانه نت‌سنج پلاس امکان مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت شبکه، نحوه پشتیبانی، میزان شکایات، تعرفه و… اپراتورهای ارایه دهنده خدمات ثابت و سیار فراهم شده است.
 حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای فراهم کردن زمینه نظارت مردمی راه‌اندازی شده، درباره اطلاعات مربوط به میزان شکایات اپراتورها گفت: در این سامانه علاوه بر ثبت شکایات از اپراتورها، مشترکین هر اپراتور می‌توانند از میزان و نوع شکایاتی که از اپراتور آنها شده مطلع شوند و یک شکایت خاص در اپراتور مورد نظر خود را با اپراتورهای دیگر مقایسه کنند. علاوه بر این بالاترین میزان شکایات از هر اپراتور نیز در این سامانه درج می‌شود.
وی یکی دیگر از امکانات موجود در سامانه نت‌سنج را مشاهده تعرفه سرویس‌های مختلف اپراتورها اعلام کرد و اظهار کرد: افراد در این سامانه می‌توانند تعرفه سرویس‌های مختلف اپراتور را بر اساس کارکرد هر کدام مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنند، به بیان ساده تر در تمام کارکردهای موجود در این سامانه، اپراتورها رتبه‌بندی می‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند کیفیت پوشش اپراتورهای مختلف را در تکنولوژی های ۳G و ۴G در منطقه‌ای که هستند، مشاهده کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات‌، تست سرعت اینترنت را یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه نت‌سنج عنوان کرد و گفت: مشترکین می‌توانند در این سامانه سرعت اینترنت خود را اندازه‌گیری و ثبت کنند.فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه از ارایه تمامی دیدگاه‌ها، نظرات و انتقاد‌های اپراتورها و کاربران استقبال می‌کنیم، افزود: این سامانه دوسویه است، در یک سمت آن رگولاتوری و اپراتورها قرار دارند که اطلاعات به روز و دقیق را وارد سامانه می‌کنند و در سمت دیگر آن نیز کاربران و مشترکینی هستند که از این اطلاعات استفاده می‌کنند. در همین راستا تعامل و مشارکت کاربران و اپراتورها به تحقق هدف ارایه اطلاعات به روز و دقیق کمک می کند.
رییس رگولاتوری با تاکید بر اینکه سامانه نت‌سنج پلاس ابزاری برای نظارت مردمی فراهم می‌کند،  گفت: برای کاربران در انتخاب و خرید سرویس مورد نظرشان چند گزینه مهم است، اولین مورد کیفیت و مقایسه سرویس‌های مختلف در نقاط متفاوت است. علاوه بر این مشترکین می‌خواهند بدانند دیگر کاربران یک اپراتور و سرویس خاص تا چه میزان از آن راضی هستند و چه شکایاتی از آن شده است و نکته سوم بحث تعرفه است که برای کاربران اهمیت دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.