اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

February 16, 2020
11:01 یکشنبه، 27ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108869

درایو تست ۲۰۰ هزار کیلومتر در کشور برای راه‌اندازی نت سنج پلاس

 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برای راه‌اندازی سامانه نت سنج پلاس، بالغ بر ۲۰۰ هزار کیلومتر درایوتست در سراسر کشور انجام شده و نتایج درایوتست‌ها بر روی نقشه سامانه نت سنج پلاس قابل مشاهده است. مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند پوشش کامل اپراتورهای تلفن همراه را مشاهده کنند.
 حسین فلاح جوشقانی، با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شفاف‌سازی کیفیت سرویس و نظارت مردم بر عملکرد اپراتورها، بیان کرد: از همین رو رگولاتوری سامانه نت سنج پلاس را براساس شاخص‌های کیفیت سرویس و تجربه مشتری راه‌اندازی کرده و در دسترس مردم قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه رگولاتوری در راه‌اندازی این سامانه خود را جای مشتری در نظر گرفته است، تصریح کرد: موضوع پوشش و کیفیت اپراتورها دو موضوع مهم برای کاربران است. بر همین اساس برای راه‌اندازی سامانه نت سنج پلاس در بحث بررسی پوشش اپراتورها حدود ۶ هزار سنجه در سطح کشور در اپراتورهای مختلف نصب شده است. این سنجه‌ها به عنوان مشترک اپراتور عمل کرده و اطلاعات را برای رگولاتوری ارسال می‌کند. در نت سنج پلاس اطلاعات جمع‌آوری شده از این سنجه‌ها به صورت قابل درک برای مردم نمایش داده می‌شود که در پی آن کاربران می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت شفاف مشاهده کنند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات رگولاتوری در بحث ارایه کیفیت اپراتورها در نت سنج پلاس بیان کرد: در سامانه نت سنج پلاس وضعیت تمام اپراتورها براساس شاخص‌های کیفیت سرویس مشخص شده و امکان مقایسه کیفیت اپراتورها با یکدیگر نیز فراهم شده است و مردم می‌توانند جایگاه هر اپراتور را مشاهده کنند.
فلاح جوشقانی افزود: یکی دیگر از اقدامات رگولاتوری در زمینه ارایه کیفیت سرویس اپراتورها در سامانه نت سنج پلاس، دسته‌بندی فعالیت‌های کاربران است. به این صورت که مردم می‌توانند در پنج حوزه بازی، وبگردی، دانلود حجیم، تماس اینترنتی و کاربران تجاری، کیفیت عملکرد هر اپراتور را به صورت جداگانه ارزیابی کنند.
رئیس رگولاتوری مشاهده تعرفه اپراتورها را از دیگر امکانات این سامانه دانست و درباره امکانات دیگر نت سنج پلاس گفت: مردم می‌توانند در این سامانه میزان پاسخگویی اپراتورها به شکایات را مشاهده کرده و با یکدیگر مقایسه کنند. علاوه بر این سامانه ۱۹۵ نیز با نت سنج پلاس یکپارچه شده است و اگر شخصی از کیفیت اپراتور مورد نظر خود راضی نباشد، می‌تواند بر روی نقشه موقعیت خود را مشخص کرده و شکایت خود را ثبت کند.
وی ادامه داد: در دو روزی که از رونمایی این سامانه می‌گذرد، بیش از ۱۴۶ هزار نفر از آن بازدید کرده و بیش از ۳۵ هزار نفر نظرات خود را در سامانه ثبت کرده‌اند که حدود ۴۶ درصد راه‌اندازی نت سنج پلاس و عملکرد آن را خیلی خوب، حدود ۳۵ درصد، خوب و حدود ۲۰ درصد این سامانه را متوسط و بد ارزیابی کرده‌اند که این ارقام نشان می‌دهد در همین بازه زمانی کوتاه، نت سنج پلاس مورد توجه مردم قرار گرفته است.
فلاح جوشقانی درباره تاثیر راه‌اندازی این سامانه بر عملکرد اپراتورها تصریح کرد: در دو روز گذشته که نت سنج پلاس رونمایی شده است، بسیاری از اپراتورها اعلام کرده‌اند به دلیل کم بودن سنجه‌های آنها در چندین شهر اطلاعات مربوط به وضعیت سرویس آنها در سامانه به درستی نمایش داده نمی‌شود. به همین دلیل درخواست افزایش تعداد سنجه‌ها را از رگولاتوری داشته‌اند. چرا که اپراتورها متوجه شده‌اند مردم به صورت شفاف و بی‌واسطه کیفیت آنها را رصد می‌کنند و همین امر در نحوه عملکرد آنها بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.