امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 16, 2020
11:19 یکشنبه، 27ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108873

یکی از مشهورترین شبکه‌های ارز رمز هک شد

 
هکرها با سواستفاده از یک آسیب پذیری به شبکه ارز رمز «آی او تی ای» نفوذ کرده و به کل کیف پول‌های دیجیتال موجود در آن دستبرد زدند.
 
به نقل از زددی نت، بنیاد IOTA که یک سازمان غیرانتفاعی اداره کننده شبکه ارز رمزی به همین نام است، از تعطیلی کل شبکه یادشده در هفته جاری خبر داده است.
 
نقص امنیتی در اپلیکیشن کیف پول دیجیتال IOTA به هکرها امکان داد به درون آن نفوذ کنند و ارز رمزهای کاربران را سرقت کنند. حمله یادشده در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۰ رخ داده، ولی هنوز سرنخی از فرد یا افراد عامل آن به دست نیامده است.
 
IOTA ضمن تأیید این موضوع در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر از آغاز تحقیقات رسمی در این زمینه خبر داده و از کاربران خواسته فعلاً به هیچ وجه از اپلیکیشن یادشده موسوم به ترینیتی والت استفاده نکنند.
 
این بنیاد مدعی است تنها ۲۵ دقیقه بعد از دریافت گزارش‌هایی در مورد سرقت ارز رمزهای کاربران، وارد عمل شده و کیف پول‌های آنها را مسدود کرده است. این امر باعث شده هکرها قادر به خرابکاری‌های بیشتر نباشند.
 
ارزش کل ارز رمزهای کاربران IOTA بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار است و مشخص نیست هکرها چه مقدار از آنها را سرقت کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.