سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 16, 2020
14:42 یکشنبه، 27ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108895

احتمال رونمایی از سرفیس گو 2 و سرفیس بوک 3 در کنفرانس بهار مایکروسافت

 
مایکروسافت این روزها در تدارک برگزاری مراسمی‌ در فصل بهار پیش روست تا از محصولات جدید خود که گفته می‌شود سرفیس گو 2 و سرفیس بوک 3 بخشی از آن خواهند بود، رونمایی کند.
 
طبق آخرین گزارش‌ها، در این محصولات تغییرات قابل‌توجهی به نسبت مدل‌های پیشین اعمال خواهد شد به طوری که احتمالا مایکروسافت از چیپست پنتیوم گلد (Pentium Gold) در دل سرفیس گو 2 استفاده خواهد کرد. همچنین، شنیده شده که در کنار آن، نسخه دیگری نیز مجهز به پردازنده‌های سری Core M شرکت اینتل عرضه خواهد شد.
 
اگرخاطرتان باشد مدل قبلی سرفیس گو نیز مجهز به چیپست پنتیوم گلد عرضع شد اما در بسیاری از بررسی‌هایی که روی این محصول صورت گرفت، نتایج نشان داد که این پردازنده چندان سریع عمل نمی‌کند. به نظر می‌رسد که اگر اینتل از چیپست Core M3 در نسل جدید این دستگاه استفاده کند، می‌تواند سرعت بیشتری را برای آن به ارمغان آورد.
 
با این حال، امسال تمرکز مایکروسافت بر ارتقای قابلیت‌های سخت‌افزاری سرفیس گو 2 معطوف شده و بعید به نظر می‌رسد که تغییری را در شکل ظاهری این محصول شاهد باشیم.
 
علاوه بر سرفیس گو 2، مایکروسافت امسال از سرفیس بوک 3 نیز رونمایی خواهد کرد. محصولی که گفته می‌شود به پردازنده‌های نسل دهمی‌شرکت اینتل و کارت‌های گرافیت سری کوآدرو انویدیا مجهز خواهد بود. همچنین، حداکثر میزان رم مورد استفاده در این دستگاه برابر با 32 گیگابایت عنوان شده و حافظه یک ترابایتی اس‌اس‌دی نیز در آن تعبیه خواهد شد.
 
برخلاف سرفیس گو 2 که بیشتر برای استفاده دانش آموزان و دانشجویان طراحی شده، سرفیس بوک 3 برای حرفه‌ای‌ها و آن‌هایی که به دستگاهی پیشرفته و مجهز به سخت‌افزاری قدرتمند نیاز دارند رونمایی و عرضه خواهد شد. در واقع، مایکروسافت با این محصول قصد دارد تا به رقابت با مدهای مک بوک پرو شرکت اپل بپردازد.
 
شنیده‌ها در خصوص محصولات مورد انتظار در این کنفرانس زیاد است و برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که سرفیس ایرباد را نیز در این رویداد خواهیم دید. این محصول در ماه اکتبر رسما معرفی شد اما عرضه آن بنا به دلایل نامشخص به تعویق افتاد و گفته می‌شود که در این کنفرانس، زمان دقیق عرضه آن مشخص خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.