بازی

فناوری اطلاعات

February 18, 2020
11:06 سه شنبه، 29ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108959

بعد از فیلم هندی، منتظر بازی‌های هندی باشید

 
 
 مقامات دولت هندوستان در نظر دارند از طریق سرمایه‌گذاری و حمایت مناسب بخش خصوصی، طی پنج سال آینده این کشور را به‌عنوان یکی از تأثیرگذاران حوزه بازی‌های رایانه‌ای تبدیل کنند.
سینمای هند را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین سینماهای جهان ازنظر حجم آثار تولیدی در این حوزه دانست. سینمای بالیوود طی چند دهه گذشته توانسته است طرفداران پر و پا قرصی را در گوشه و کنار جهان به خود اختصاص دهد اما گویا سبک خاص فیلم‌های هندی کافی نبوده و به‌زودی باید شاهد حضور هندی‌ها در عرصه بازی‌های رایانه‌ای باشیم.
 
بر این اساس، دولت هند تلاش می‌کند تا با توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه، سهم متناسبی در بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای به خود اختصاص دهد.
 
هدف اصلی این پروژه؛ علاوه بر توسعه صنعت بازی‌سازی، ارتقاء بخشیدن گرافیک کامپیوتری، حمایت از کارآفرینان جوان، ارائه مشاوره، پشتیبانی از فناوری، ایجاد زیرساخت‌ها و بودجه در بین دیگر شرکت‌های هندی فعال در حوزه‌های موردنظر عنوان‌شده است.
در همین راستا به‌تازگی، مرکزی به مساحت کمتر از هزار مترمربع در مجموعه پارک فناوری نرم‌افزار هند یا STPI واقع در شهر حیدرآباد ایالت تلنگانا به توسعه حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای تعلق یافت و هدف این پروژه، توسعه دستکم 25 تا 30 استارت آپ حرفه‌ای بازی‌ساز در هرسال و برای یک بازه زمانی 5 ساله عنوان‌شده است.
 
 
 
این مرکز با عنوان IMAGE معرفی‌شده و نخستین مرکز تخصصی پیشرفته برای توسعه بازی‌سازی، VFX، تصویرسازی رایانه‌ای و هوش مصنوعی به شمار می‌رود. بر اساس گزارش‌های رسمی، این مرکز، روز دوشنبه هفته جاری به‌طور رسمی آغاز به کار کرده است.
 
این مرکز همچنین نخستین مرکز مرتبط با شرکت‌های متمرکز بر IP در بازی‌های کامپیوتری است که توسط پارک فناوری نرم‌افزار هند (STPI) راه‌اندازی شده است.
 
برای راه‌اندازی این مرکز، پنج شرکت معتبر در این حوزه با نام‌های Telangana VFX, Animation and Gaming Association(TVAGA), Hyderabad Angels, Hyderabad Software Exporters Association (HYSEA) و IIIT-Hyderabad همکاری داشته‌اند.
 
هدف اصلی این پروژه؛ علاوه بر توسعه صنعت بازی‌سازی، ارتقاء بخشیدن گرافیک کامپیوتری، حمایت از کارآفرینان جوان، ارائه مشاوره، پشتیبانی از فناوری، ایجاد زیرساخت‌ها و بودجه در بین دیگر شرکت‌های هندی فعال در حوزه‌های موردنظر عنوان‌شده است.
 
گفته می‌شود در این پروژه سرمایه‌ای نزدیک به 197 میلیون روپیه صرف شده است که این سرمایه به زیرساخت‌های موجود در این زمینه در کشور هندوستان تزریق خواهد شد.
 
در همین رابطه اومکار رای (Omkar Rai) مدیر مجموعه پارک فناوری نرم‌افزار هند اعلام کرد: «این پروژه بزرگ، یک تغییر پارادایم در بازگرداندن تحقیقات و نوآوری در زمینه بازی، VFX، تصویرسازی رایانه‌ای و هوش مصنوعی از طریق ایجاد یک اکوسیستم قوی با همکاری شرکای فناوری، صنعت، سرمایه‌گذاران، انجمن‌های صنعت و دولت ایجاد خواهد کرد.
 
این پروژه در ادامه فعالیت خود ضمن تقویت نیرو، توسعه محصولات بومی در ساخت بازی‌های رایانه‌ای را تقویت می‌کند.
 
رشد کارآفرینی در زمینه فناوری در کشور هندوستان نیز ازجمله دیگر اهداف ما به شمار می‌رود. از سوی دیگر ما با همکاری انجمن‌های صنفی، دانشگاهی و …، اطمینان حاصل کرده‌ایم که مدل توسعه این مرکز بر اساس یک‌ پایه محکم برای تحقق رسالت ما در ساخت بازی‌های جهانی، انیمیشن و ارائه فناوری‌های عمیق ساخته‌شده است.»
 
همچنین در این طرح پیش‌بینی ‌شده است به افراد تازه‌کار در زمینه بازی‌های رایانه‌ای 500 هزار روپیه از طریق صندوق حمایتی ایجادشده، کمک شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده و همچنین سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مناسب دولتی از طراحان بازی‌های رایانه‌ای، هندوستان به‌زودی به یکی از تأثیرگذاران جهانی این حوزه تبدیل شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.