تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 18, 2020
17:04 سه شنبه، 29ام بهمنماه 1398
کد خبر: 108983

ورود مستر بلیط به حوزه تاکسی‌های بین شهری و کشتی‌رانی

 
مستر بلیط، سرویس آنلاین خرید بلیط به مناسبت چهارمین سال آغاز فعالیت خود از پوست‌اندازی جدی در بازار گردشگری خبر داد. مدیران این شرکت در یک نشست خبری ضمن اعلام شروع به کار باشگاه مشتریان، رونمایی نسخه جدید اپلیکیشن، آغاز به کار سامانه خودکار خدمات مشتریان و بازطراحی برند، از برنامه‌های این شرکت برای آینده نیز خبر دادند. براین اساس مستر بلیط تصمیم دارد تا با ورود به حوزه‌های تاکسی‌های بین شهری، کشتی‌رانی و خدمات اجاره خودرو، تحول بزرگی در صنعت حمل‌ونقل و گردشگری ایجاد کند.
 
حمیدرضا اشجع، مدیرعامل و موسس مستر بلیط، در اولین نشست خبری این شرکت از امکانات و قابلیت‌های جدید این سامانه گفت. او با اشاره به هلدینگ «عتیق‌گشت» به‌عنوان صاحب امتیاز مستر بلیط از سابقه این هلدینگ در ارائه خدمات مسافرتی در قالب سایت‌های مختلف به‌صورت اینترنتی یاد کرد. به گفته مدیرعامل مستر بلیط، هدف اولیه راه‌اندازی این سایت، فروش بلیط‌های لحظه آخری بود؛ اما به خاطر استقبال از این سامانه، شکل فعلی مستر بلیط راه‌اندازی شد.
 
اشجع در ابتدای صحبت‌هایش به ارائه آمار و ارقامی در خصوص مستر بلیط پرداخت و گفت: «اپلیکیشن مستر بلیط، ۳۵۰ هزار نصب را رد کرده که ۱۶ هزار نصب از طریق کافه بازار با میانگین امتیاز ۴.۴ صورت گرفته است. میانگین بازدید ماهانه سایت به بیش از ۲ ملیون نفر می‌رسد.» او افزود: «۴۵ درصد بلیط‌ها از طریق اپلیکیشن و ۵۵ درصد از طریق وب‌سایت به فروش می‌رسد.»
 
اشجع ادامه داد:‌ «در مجموع میزان ۶۵ درصد از فروش ما از طریق فروش در اپلیکیشن، وب‌سایت و همین‌طور جست‌وجوی برند مستر بلیط در گوگل صورت می‌گیرد و این آمار پارامتر مهمی برای آژانس‌های مسافرتی آنلاین است.» به گفته مدیرعامل مستر بلیط، روزانه به‌طور میانگین بیش از ۱۰ هزار بلیط سفر از طریق این سامانه صادر می‌شود و تا به امروز بیش از ۶.۸ میلیون بلیط توسط مستر بلیط صادر شده است.
 
چهار اتفاق جدید برای مستر بلیط
موسس مستر بلیط در این نشست خبری از چهار تغییر مهم و اساسی به مناسبت ورود این سرویس به چهارمین سال فعالیت خود خبر داد. یکی از اصلی‌ترین سرویس‌هایی که این شرکت به تازگی راه‌اندازی کرده باشگاه مشتریان است.
 
 
به گفته اشجع در باشگاه مشتریان، کاربران بر اساس تعداد خرید بلیط سطح‌بندی می‌شوند و بر اساس اینکه خرید آنها از طریق وب‌سایت انجام می‌شود یا اپلیکیشن، ضریب امتیاز گرفته و به‌عنوان پاداش از مبلغ بلیط‌های بعدی آن‌ها کم می‌شود. او گفت: «ما به دنبال این هستیم که تجربه خرید مشتریان برای تمام وسایل حمل‌ونقل یکسان و باکیفیت باشد. باشگاه مشتریان را بر همین اساس راه‌اندازی کردیم.»
 
به‌روزرسانی اپلیکیشن مستر بلیط یکی دیگر از کارهای جدیدی است که این سرویس از آن خبر می‌دهد. اشجع در این مورد توضیح داد: «نسخه جدید و بازطراحی شده اپلیکیشن به مرور زمان تا آخر سال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.» او از قابلیت‌های جدید این اپلیکیشن به امکان ارائه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس از یک مبدا به یک مقصد اشاره کرد و گفت: «اگر شما قصد داشته باشید از تهران به چابهار سفر کنید و بلیط مستقیمی وجود نداشت، مستر بلیط پیشنهاد بلیط هواپیمای تهران به زاهدان و بعد زاهدان به چابهار را به شما می‌دهد.»
 
اشجع در مورد سومین اتفاق مهم یعنی سامانه خودکار خدمات مشتریان گفت: «این موضوع در حال تست است و به مرور در دسترس همه قرار می‌گیرد و به این شکل است که وقتی مشتری با مرکز تماس می‌گیرد به صورت خودکار بر اساس ارتباطات و تماس‌های گذشته تمام سفرهایش شناسایی شده و می‌تواند از طریق تلفن بلیطش را کنسل یا پیگیری وضعیت کند.» او پیش‌بینی کرد که در سال آینده ۴۰ درصد از تماس‌های مشتریان از طریق این سامانه پاسخ داده شود. به گفته اشجع تیم خدمات مشتریان مستر بلیط از ۳۵ نفر تشکیل شده که در اصفهان مستقر هستند.
 
همچنین اشجع از بازطراحی هویت بصری مستر بلیط برای سال آینده خبر داد و اعلام کرد:‌ «مستر بلیط نام شناخته‌شده و خوش‌نامی است، در این بازطراحی تغییر اسمی اتفاق نخواهد افتاد اما رنگ و شکل ظاهری تغییر داده خواهد شد.»
 
همکاری با استارتآپ اکیپ برای توسعه کارپولینگ
آنطور که مدیران مستر بلیط در این نشست خبری اعلام کردند آنها تصمیماتی هم برای گسترش و رشد خدمات خود در بازار حمل‌ونقل و گردشگری کشور گرفته‌اند. براین اساس قرار است این شرکت با مجموعه‌های مرتبط در این حوزه همکاری‌های مختلفی را شروع کند.
 
در همین زمینه مدیرعامل مستر بلیط از همکاری با استارت‌آپ اکیپ که خود زیرمجومه هلدینگ عتیق‌گشت است خبر داد و گفت: «اکیپ یک استارت‌آپ در زمینه کارپولینگ است که اگر شما یک خودرو سواری دارید و می‌خواهید از شهری به شهر دیگر سفر کنید، می‌توانید صندلی خالی ماشین خود را در این سامانه ثبت کنید تا مسافران از صندلی‌های خالی ماشین شما استفاده کنند.» او ادامه داد:‌ «ما تست‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم و قصد داریم با توجه به بازخود‌هایی که از طرف بازار و مشتریان می‌گیریم فرآیند‌های اکیپ و مستر بلیط را یکپارچه‌تر کرده و در زمان شلوغی سفر به مشتریان پیشنهاد استفاده از این سرویس را بدهیم.» همچنین او از برنامه‌های این سرویس برای گروه‌های شرکتی و سازمانی خبر داد و اعلام کرده که به زودی مستر بلیط سامانه سفرهای سازمانی خود را فعال خواهد کرد تا شرکت‌ها و سازمان‌ها شرایط بهتری برای مدیریت سفر‌های کاری خود داشته باشند.
 
قطع سراسری اینترنت در آبان ماه گذشته حالا بسیاری از شرکت‌های استارت‌آپی را به فکر راه‌اندازی سرویسی با کمترین وابستگی به اینترنت انداخته تا در صورت تکرار مجدد این اتفاق خسارت کمتری ببینند. در همین زمینه مدیران مستر بلیط تصمیم گرفته‌اند علاوه بر امکان ثبت سفارش آنلاین، فروش تلفنی خود را آغاز کنند.
 
از سوی دیگر مستر بلیط بازارهای جدیدی را نیز برای شروع فعالیت مدنظر قرار داده است. آنطور که مدیرعامل مستر بلیط می‌گوید آنها تصمیم دارند با ارائه راهکارهایی ویژه به مدیریت تقاضا در حوزه تاکسی‌های بین شهری به حل مشکلات در این زمینه کمک کنند.
 
اشجع در این زمینه گفت: «تلاش می‌کنیم تا تجربه بد مشتریان و هزینه‌های گزاف در این بازار را اصلاح کنیم. در همین راستا تصمیم به شروع همکاری با سرویس ماکسی تاکسی برای آنلاین کردن سرویس‌دهی تاکسی‌های بین شهری کرده‌ایم. در این زمینه در حال بررسی تعهدات تاکسی‌های بین شهری برای فراهم کردن راحتی مسافران هستیم.»
 
مدیرعامل مستر بلیط معتقد است سالانه ۲۰ میلیون مسافر تقاضای مسافرت با کشتی را دارند؛ اما سامانه و ساماندهی مناسبی برای این موضوع وجود ندارد. او در این خصوص گفت: «با شرکت کشتی‌رانی والفجر همکاری‌هایی را شروع کردیم و در مرحله اول تمرکز خود را بر کشتی‌های بنادر جنوبی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس گذاشته و در مرحله دوم به دنبال فراهم کردن شرایط سفر از بندر‌ها به جزایر ایران هستیم.»
 
همچنین مدیرعامل مستر بلیط در مورد سامانه اجاره خودرو در شهر‌های مختلف هم خبر داد و گفت:‌ «با بررسی‌هایی که صورت گرفته به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از مسافران هواپیمایی نیاز به خودرو در شهرهای مقصد دارند. ما با همکاری ناواران قصد داریم تا این شرایط را برای مسافران فراهم کنیم. البته این کار نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و سعی داریم به این فرهنگ‌سازی کمک کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.