تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 20, 2020
12:21 پنجشنبه، 1ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109034

دلیل تعدیل نیرو آی‌هوم اعلام شد: مشکلات اقتصادی و تلاش برای توسعه تیم فنی

 
آی‌هوم، سرویس آنلاین حوزه املاک که تابستان امسال خبر خرید آن توسط پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین یعنی دیوار منتشر شده بود، حالا خبرهایی در مورد تعدیل نیروی این کسب‌وکار به گوش می‌رسد.
 
 دیروز صبح (۳۰ بهمن) مدیرعامل سابق آی‌هوم در توییتر خود خبر از تعدیل نیرو در این سرویس را داد و از تیم دیوار خواست تا با شفافیت اعلام کنند که چرا اقدام به خرید آی‌هوم کرد‌ه‌اند و چرا حالا این تیم بزرگ به کمتر از ۴۰ نفر رسیده است.
 
در همین زمینه علیرضا نصری، مدیرعامل فعلی آی‌هوم در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داده است دلیل این تعدیل نیرو را شرایط سخت اقتصادی و رکود در بازار مسکن و از سمت دیگر الویت آنها برای توسعه تیم فنی خود عنوان کرده است. او  اعلام کرده که در ماه‌های گذشته آی‌هوم در این شرایط درگیر اتخاذ یک تصمیم سخت بوده که در نهایت این تصمیم در روزهای گذشته نهایی شده و آنها در کنار جذب نیروهای جدید برای توسعه آی‌هوم، ناگزیر به قطع همکاری با بخش دیگری از نیروهای متخصص خود شد‌ه‌اند.
 
 
توییتی دیروز صبح مدیرعامل سابق آی‌هوم که در آن خبر از تعدیل نیرو در سرویس آی‌هوم را داد.
 
آنطور که در بیانیه‌ مدیرعامل آی‌هوم آمده است توسعه تیم فنی به دنبال اضافه شدن ویژگی‌های جدید به این سرویس باعث شده تا آنها تصمیم به تعدیل نیروهای گذشته خود بگیرند.
 
در این زمینه نصری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شرکت تحت رهبری‌اش برای چابکسازی فرآیند‌ها و تمرکز بر توسعه محصول خود برای آژانس‌های املاک و مشتریان نوشته است: «با سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژیک سعی کرده‌ایم فرایند‌های موجود در آی‌هوم مانند خرید بسته های آی‌هوم، ثبت آگهی، مدیریت پنل مشاوران و … را به صورت آنلاین پیاده سازی کنیم و انرژی خود را بر توسعه‌ی محصول آی‌هوم برای آژانس‌های املاک و مشتریان نهایی متمرکز کنیم. در همین راستا تعداد نفرات تیم فنی و محصول آی‌هوم از  ۷ نفر به ۲۰ نفر افزایش یافته و در آینده هم این روند افزایشی خواهد بود. اولین محصول این تیم، پنل آژانس‌های املاک بود که حدود ۴ ماه پیش به دست مشاوران املاک رسید و پس از آن حدود یک ماه پیش سایت آی‌هوم هم برای مشتری نهایی، بازطراحی شد.»
 
نصری تاکید کرده که از حدود یک ماه پیش آنها به این نتیجه رسیده‌اند که تمرکز روی تیم های فنی آی‌هوم اولویتشان است و از این رو کاهش تعداد نفرات تیم های عملیات و فروش اجتناب ناپذیر بوده است.
 
براساس گفته‌های او آنها حدود ۷۰ نفر از نیروهای قدیمی این تیم را به دنبال توسعه تیم فنی تعدیل کرده‌اند و در حال‌حاضر با تغییراتی که در تیم‌های عملیات و فروش اتفاق افتاده، تعداد نفرات شرکت حدود ۸۰ نفر شده است.
 
نصری در بیانیه‌ خود از تمرکز این مجموعه روی محصول جدید خبر داده که هدف آن افزایش کیفیت آگهی‌های آنلاین املاک در پلت‌فرم‌های آی‌هوم و دیوار است. آنطور که او می‌گوید این محصول قرار است با تمایز میان آگهی‌هایی که عکس‌ها و اطلاعات آنها واقعی و کامل هستند به کاربر کمک کند تا در هزینه‌های بازدید حضوری از ملک صرفه جویی کرده و فرآیند انتخاب و مقایسه ی ملک را تسهیل کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.