امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 21, 2020
12:29 جمعه، 2ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109049

ارتقا امنیت حساب‌های کاربری در علی بابا

 
یک هفته از هک علی بابا، سرویس آنلاین ارائه خدمات بلیط و گردشگری می‌گذرد و حالا این شرکت اعلام کرده که برای جلوگیری از هر اتفاق مشابه‌ای در این زمینه اقدام به ارتقا امنیت حساب‌های کاربری در این سرویس کرده است.
 
 حساب توییتری این شرکت دیروز (۱ اسفند) اعلام کرد که آنها برای افزایش سطح امنیت حساب کاربری کاربران خود، سازوکار ارسال رمز یک‌بار مصرف در مواقع ورود به حساب کاربری با مرورگر جدید را به کمک تیم‌ فنی و امنیت خود روی این سرویس پیاده‌سازی کرده‌اند. همچنین براساس خبری که روابط‌عمومی این شرکت در اختیار رسانه‌ها گذاشته است با این قابلیت جدید کاربران می‌توانند تمامی ورودها به حساب کاربری‌شان را کنترل کنند.
 
در واقع با این قابلیت اگر کاربر بخواهد با مرورگر جدیدی وارد حساب کاربری خود شود، برای برقراری امنیت بیشتر علی‌بابا رمز یک‌بار مصرف به شماره موبایل‌ صاحب حساب کاربری ارسال می‌کند.این قابلیت امکان کنترل بیشتر روی امنیت حساب کاربری و اطلاعات شخصی را به کاربر می‌دهد. بسیاری از پلتفرم‌های شناخته شده همچون گوگل، توییتر و تلگرام نیز برای حفاظت از حساب‌های کاربری این قابلیت را به کار گرفته‌اند.
 
نیم شب ۲۳ بهمن اکانت توییتری علی بابا خبر از هک برخی سرورها و درز اطلاعات برخی از کاربرانش را داد. تا این لحظه اطلاعات دقیقی از اینکه هکرها به چه اطلاعاتی از کاربران این سرویس دسترسی پیدا کرده‌اند منتشر نشده؛ اما براساس آخرین خبری که مدیرعامل این شرکت در حساب توییتری خود اعلام کرده پرونده هک علی بابا برای بررسی بیشتر به پلیس فتا ارجاع داده شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.