تلفن همراه

فناوری

February 21, 2020
12:32 جمعه، 2ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109051

پیش بینی صادرات ۱۹۹ میلیون گوشی 5G در سال ۲۰۲۰

 
بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics، صادرات جهانی گوشی های 5G تا پایان سال 2020 به 199 میلیون واحد خواهد رسید، ولی شیوع ویروس کرونا روی فروش آنها تأثیر منفی خواهد گذاشت.
 
سال 2019 تنها 19 میلیون گوشی 5G صادر شد. حال شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics پیش بینی کرده که تا پایان سال جاری میلادی سهم گوشی های 5G از صادرات جهانی تلفن های هوشمند، 15 درصد خواهد بود. بزرگ ترین بازارهای این نوع گوشی ها ایالت متحده آمریکا، چین، کره جنوبی، آلمان و ژاپن هستند.

 
«Neil Mawston» مدیر اجرایی شرکت Strategy Analytics می گوید:
 
«ترس و افول اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر فروش گوشی های 5G تأثیر منفی خواهد گذاشت. در حال حاضر شیوع ویروس COVID-19 تولید تلفن های هوشمند را در آسیا با محدودیت مواجه کرده و در زنجیره های تأمین اختلال به وجود آورده است. در برخی مناطق چین مصرف کنندگان تمایلی به رفتن به فروشگاه ها و خرید گوشی 5G ندارند.»
 
تحلیلگران شرکت Strategy Analytics می گویند در صورتی که شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند، وضعیت بازار در نیمه دوم سال جاری میلادی به وضعیت عادی باز خواهد گشت.
 
 
در صورتی که فرد به ویروس کرونا مبتلا شود، نشانه های بیماری ذات الریه و پنومونی را بروز می دهد. این ویروس نخستین بار اواخر دی ماه از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون به آسیا، اروپا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و خاورمیانه سرایت کرده است.
 
روز گذشته محققان به دستاورد بزرگی در مسیر توسعه واکسن برای ویروس کرونا دست یافتند و اولین نقشه سه بعدی از گیرنده این ویروس را ایجاد کردند. چند روز قبل نیز آزمایشگاهی در آمریکا دقیق ترین تصاویر از ویروس کرونا با ظاهر تاج گونه را منتشر کرد.
 
بر اساس آمارهای لحظه‌ای این ویروس تاکنون 76726 نفر را مبتلا کرده و جان 2247 نفر را گرفته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.