امنیت

فناوری اطلاعات

February 22, 2020
14:27 شنبه، 3ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109077

حالت رانندگی خودکار تسلا با یک تکه چسب هک شد

 
محققان با فریب حالت رانندگی خودکار تسلا، توانستند دو دستگاه از خودروهای تولیدی این شرکت را با سرعتی بیش از مقدار مجاز تعیین شده و با سرعت دلخواه خود به حرکت درآورند.
 
 به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، گروهی از پژوهشگران مؤسسه امنیتی مک آفی حالت رانندگی خودکار یا اتوپایلوت مدل‌های ایکس و اس اتومبیل‌های تسلا را فریب دادند و محدودیت سرعت تنظیم شده در جاده‌ها را نقض کردند.
 
خودروهای تسلا مجهز به دوربین‌های EyeQ۳ است که با خواندن تابلوهای مشخص کننده محدودیت سرعت، اطلاعات لازم برای تنظیم سرعت را به خودرو منتقل می‌کنند. اما این دوربین‌ها نقاط ضعفی دارند که می‌توان آنها را فریب داد.
 
دو محقق مک آفی برای فریب دوربین‌های یادشده یک تکه نوار چسب برق را بر روی تابلویی که محدودیت سرعت را ۳۵ مایل در ساعت نشان می‌داد نصب کردند و کاری کردند تا عدد ۳ شبیه به ۸ به نظر برسد. اگر چه این دستکاری به راحتی توسط افراد عادی قابل درک است، اما دوربین‌های دو خودروی تسلا نتوانستند آن را تشخیص دهند و لذا سرعت خودروها به شدت افزایش یافت.
 
در جریان این دستکاری تنها دندانه وسطی عدد ۳ به انگلیسی مقداری طولانی‌تر شد و از تبدیل کامل ۳ به ۸ خودداری شد. اما خودروهای تسلا باز هم فریب خوردند. با توجه به استفاده ۴۰ میلیون خودروی تسلا از این سیستم رانندگی خودکار به نظر می‌رسد شرکت سازنده باید برای ارتقای دوربین‌های خود تلاش کند. تسلا هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.