تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 22, 2020
17:22 شنبه، 3ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109103

بازدید نماینده بهداشت جهانی در ایران از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر

WhatsApp Image 2020-02-22 at 17.13.47.jpeg
کریستف هملمن، نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ایران روز چهارشنبه ۳۰ بهمن با حضور در مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر از تیم‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد.
در این بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از نزدیک با فعالیت تیم‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه سلامت مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر آشنا شد. 
کریستف هملمن در این بازدید از مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر به عنوان نهادی مفید یاد کرد که کمک می‌کند تا افراد گوناگون با دیدگاه‌های متفاوت کنار هم قرار گیرند و ضمن پرورش‌ ایده‌ها و استعدادهای خود، قدم‌های بزرگی بردارند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در مورد برنامه‌های این سازمان برای حمایت از استارت‌‌آپ‌ها گفت: «رویکرد کلی ما در سازمان بهداشت جهانی، حمایت از استارت‌آپ‌هایی است که بتوانند خدمات این سازمان را به شکل محصولاتی قابل عرضه وقابل بازاریابی تبدیل کنند تا در نتیجه دسترسی به این خدمات و کیفیت عرضه آنها افزایش پیدا کند. ساختار سازمان بهداشت جهانی به گونه‌ایست که به ما امکان سرمایه‌گذاری مالی در یک استارت‌آپ را نمی‌دهد اما می‌توانیم مشاوره‌های گسترده‌ای به استارت‌آپ‌ها بدهیم تا بتوانند راحت‌تر ایده‌ها و خدمات خود را به شکل محصول نهایی عرضه کنند.»
مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر سال ۹۶ با سرمایه‌گذاری و حمایت تجهیزاتی و فنی سامسونگ در برج فناوری دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد. موضوع بهداشت و سلامت، محیط‌زیست، انرژی و آموزش چهار حوزه‌ای است که این مرکز برای حمایت از تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها در دستور کار خود قرار داده است. 
تاکنون ۹ دوره شتابدهی تیم‌ها و ایده‌های برتر برگزار شده است که در طی این دور‌ه‌ها ۵۹ استارت‌آپ وارد مراحل سه‌گانه رشد و سرمایه‌گذاری شده‌اند. 
گستردگی حوزه بهداشت و سلامت باعث شده تا کنون 16 استارت‎آپ سلامت بتوانند با استفاده از امکانات مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر ایده‌های خود را در این حوزه پرورش دهند. 
در طی این دور‌ه‌ها استارت‌آپ‌هایی همچون شفاجو (ارائه خدمات آنلاین پزشکی و سلامت)، بهزی (سامانه آموزش، پیگیری و پایش بیمار)، جینودیپ (متد غربالگری تشخیص سرطان)، زوپ (سامانه ارتباط ویدئویی آنلاین پزشک و بیمار)، سیناپس (Synapps) (اپلیکیشن دستیار هوشمند پزشکان) توانسته‌اند مراحل رشد خود را پشت سر گذارند. 
همچنین به تازگی تیم سیمیاروم که در زمینه ارائه خدمات یکپارچه آنلاین در حوزه سلامت روان فعالیت می‌کند، به عنوان اولین استارت‌‌آپ ایرانی با حضور در نشست جهانی فرشتگان سرمایه‌گذار (WBAF) برنامه‌های خود را ارائه دادند. 
دوره نهم پذیریش تیم‌ها به تازگی برگزار شد و از میان ۱۱۴ طرح ارسالی، ۵ تیم توانستند وارد مرحله شتابدهی شوند. 
تیم‌های جذب شده در این مرکز از خدماتی همچون فضای کار اشتراکی رایگان، حمایت مالی و تجهیزاتی، مشاوره و آموزش و… برخوردار می‌شوند. مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر هیچ‌گونه مالکیتی بر روی شرکت‌ها و محصولات نخواهد داشت و تمامی سهم آن در اختیار صاحبان ایده‌ و استارت‌آپ‌ها خواهد بود. 
تیم‌های پذیرفته شده با ورود به مرکز فناوری سامسونگ-امیرکبیر در سه سطح موردحمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند. سطح اول که دوره «برنا» نام دارد، دوره‌ای ۳ ماهه است که در آن، مشاوره و آموزش‌های لازم به تیم‌ها داده می‌شود. تیم‌هایی که بتوانند این دوره را با موفقیت پشت سر گذارند وارد دوره‌ ۳ ماهه دیگری می‌شوند که «بینا» نام دارد. در این دوره تیم‌ها نمونه اولیه محصول خود را طراحی و ارائه می‌کنند و با بازار کسب‌و‌کار آشنا می‌شوند. سطح سوم و پایانی دوره‌ای ۶ ماهه «دانا» است که طی آن، تیم‌های موفق در دوره بینا و برنا محصول توسعه یافته خود را تجاری می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.