اپلیکیشن

تلفن همراه

February 23, 2020
11:18 یکشنبه، 4ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109113

پوش نوتیفیکیشن اندروید برای تبلیغات اپلیکیشن اندرویدی

 
پوش نوتیفیکیشن اندروید  (Android Push Notofication)، ابزاری است که اگر هوشمندانه از آن استفاده کنید، نتایج خارق‌العاده‌ای را برای شما در بر خواهد داشت.
 
با ویرلن همراه شوید تا شما را با اهمیت پوش نوتیفیکیشن برای بازاریابی در سال ۲۰۲۰ آشنا کنیم.
 
امروزه حدود ۲٫۷ میلیارد نفر در دنیا از تلفن هوشمند استفاده می‌کنند و مطابق با آمار، سیستم عامل گوشی بیش از ۸۰ درصد از این افراد اندروید است. این یعنی فرصتی عالی در انتظار مدیران و توسعه‌دهندگان است که با استفاده از پوش نوتیفیکیشن، محصولات و خدمات مرتبط با کسب‌وکار خود را به مردم معرفی کنند.
 
هرچند، با توجه به رشد تعداد کانال‌های اینترنتی و نرم‌افزاری، صرفا ارسال پوش نوتیفیکیشن برای کاربران و نمایش یک پیغام بر روی صفحه گوشی آنها مهم نیست؛ بلکه شما باید بتوانید با پیامی که نمایش می‌دهید، توجه کاربران را به خود جلب کنید.
 
اگر شما اپلیکیشنی اندرویدی در اپ استور گوگل دارید و می‌خواهید راه‌های جذب کاربران و تبدیل آنها به مشتری را یاد بگیرید، این مقاله برای شماست.
 
در سال ۲۰۲۰، راه‌های بسیاری برای دیجیتال مارکتینگ و جلب توجه مخاطبان وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها استفاده از «پوش نوتیفیکیشن» است. اما این ابزار کارآمد چگونه می‌تواند مسیر بازاریابی و فعالیت شما در بازار را تغییر دهد؟
 
چرا پوش نوتیفیکیشن باید جزئی اساسی در استراتژی شما باشد؟
دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم داشت.
 
۱٫ منبعی برای حفظ ارتباط با مشتریان
 
تصور می‌کنید چه چیزی یک استراتژی بازاریابی را تقویت می‌کند؟ حفظ ارتباط با مردم. حال چه چیزی سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای دست‌یابی به آنها است؟ یک تلفن هوشمند! هرچند، حجم بالای اپلیکیشن‌ها، ایمیل‌های هرز و نرم‌افزارهای نامناسب می‌توانند کاربران را به سرعت نور از شما و پیغامی که برای آنها دارید، دور کنند. با این تفاسیر، پوش نوتیفیکیشن می‌تواند سناریویی هوشمندانه و بدون دردسر برای رساندن پیغام شما به مخاطبین باشد.
 
۲٫ تعامل با مخاطبان
 
برای موفقیت در بازار، تعامل با مخاطبان و درگیر کردن دائمی آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. حال این پرسش مطرح می‌شود: چه چیزی بهتر از نمایش یک پیغام تبلیغاتی کوچک و کوتاه بر روی صفحه تلفن هوشمند مردم است تا آنها برند شما را به جای رقبا انتخاب کنند؟
 
۳٫ توجه بیشتر مخاطبان به برند
 
هراندازه برند شما بیشتر در معرض دید باشد یا به بیان دقیق‌تر، بیشتر روی نمایشگر گوشی مشتریان نمایش داده شود، شانس شما برای وفاداری مشتریان و توجه بیشتر آنها به برندتان افزایش پیدا خواهد کرد.
 
۴٫ سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای برندسازی
 
اگر کمی تحقیق کنید، متوجه می‌شوید برندسازی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. در حقیقت، تلاش مداوم برای ارتباط با کاربر و تعامل با آن طی فرآیندی برنامه‌ریزی‌شده به چیزی که ما به عنوان «برند» از آن یاد می‌کنیم، منتهی می‌شود. با این تفاسیر، برای استفاده از این ابزار کارآمد در سیستم عامل اندروید نیز باید همان فرمولی که در برندسازی استفاده می‌شود را در پیش گیرید.

 
نوآوری در پوش نوتیفیکیشن برای گرفتن بهترین نتیجه
موفقیت در کسب‌وکار شما به این بستگی دارد که تا چه اندازه در استفاده از قابلیت پوش نوتیفیکیشن و جذب مخاطبان خلاق باشید. در پایین، نکاتی را بیان می‌کنیم که اگر به‌درستی در استراتژی بازاریابی شما گنجانده شوند، معجزه خواهند کرد!
 
۱٫ خلاقیت به خرج دهید
 
استفاده از یک متن ساده ممکن است جواب دهد، اما یک پیام شخصی‌سازی‌شده، تاثیری فوق‌العاده بر ذهن مخاطبان خواهد داشت. به جای در پیش گرفتن رویکردی سنتی، کافی‌ست کمی خلاقیت را چاشنی پیام پوش نوتیفیکیشن خود کرده و از تاثیری که بر توسعه کسب‌وکارتان دارد، شگفت‌زده شوید.
 
بهتر است یک مثال بزنیم: اگر شما صاحب یک اپلیکیشن تناسب اندام هستید و می‌خواهید تخفیفاتی ویژه را به مخاطبان خود معرفی کنید، به جای استفاده از یک متن ساده، پیامی مانند «با خدمات باشگاهی فوق‌العاده ما، تناسب اندام داشته باشید و آن را حفظ کنید» می‌توان جایگزین آن شود.
 
۲٫ تکنولوژی، ناجی است!
 
استفاده از تکنولوژی هر زمان که ممکن باشد، به نفع شما خواهد بود. برای نمونه، به جای فرستان پیام‌های متنی ساده در مورد تخفیف‌ها، در صورت ارتباط با کسب‌وکارتان می‌توانید پیام‌های خود را متناسب با موقعیت مکانی مخاطبان تغییر دهید. در حقیقت، ارائه خدمات مبتنی بر موقعیت جغرافیایی یکی از ترندهای مهمی است که بسیاری از برندهای بزرگ برای ارائه خدمات بهتر و بهبود تجربه مشتریان، دنبال می‌کنند.
 
۳٫ محتوایی را ارائه کنید که کاربران می‌خواهید
 
به جای انداختن تیری در تاریکی، بهتر است چیزی را ارائه کنید که در واقع کاربر به دنبال آن است. به لطف ابزارهای تحلیلی بسیار خوب موجود نیز همیشه می‌توانید رفتار کاربران را تحلیل و اطلاعات مرتبط مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. با شناسایی نیازها و تمایلات مشتریان، همیشه می‌توان نوتیفیکیشن‌هایی را برای آنها ارسال کرد که مطمئن هستید آنها را هیجان‌زده می‌کند.
 
۴٫ ترکیب سادگی و جذابیت، کلید موفقیت است
 
برای اینکه پوش نوتیفیکیشن شما توجه مخاطبان را تا جای ممکن جلب کند، باید پیامی ساده و در عین حال جذاب داشته باشید. سعی کنید این پیام تا حد ممکن خلاصه باشد. همچنین اضافه کردن تصویر به یک اعلان قوی و غنی نیز نتیجه‌ای عالی‌تر را در بر خواهد داشت.
 
نتیجه‌گیری
 
پوش نوتیفیکیشن ابزاری است که با تکیه بر آن می‌توانید از رشد پایدار و سریع کسب‌وکار خود مطمئن باشید.
 
با استفاده درست از این ابزار، شانس شما برای دیده شدن توسط مخاطبان و تصاحب بیشتر بازار افزایش پیدا خواهد کرد؛ پس مطمئن شوید حتما آن را در استراتژی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خود برای سال ۲۰۲۰ می‌گنجانید
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.