اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

February 23, 2020
16:30 یکشنبه، 4ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109135

دریافت سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی تسهیل شد

 
فرایند واریز و دریافت اعتبار سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی همزمان با راه‌اندازی سامانه سماس از سوی وزارت کشور بهبود یافته و از این به بعد این رانندگان می‌توانند با همه کارت‌های بانکی خود، اعتبار سهمیه سوخت‌شان را دریافت کنند.
 
به گزارش روابط عمومی تپسی، هومن دمیرچی معاون عملیات شرکت تپسی با اعلام این خبر گفت: «با هماهنگی‌های انجام شده بین نهادهای ذیربط، یکی از مهمترین مشکلات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی یعنی مشکل کارت‌های بانکی سوخته یا مفقودی برای دریافت سهمیه سوخت، برطرف شد. به این ترتیب رانندگان این شرکت‌ها از شنبه 26 بهمن می‌توانند با مراجعه به جایگاه‌های سوخت، از تمامی کارت‌های بانکی خود برای دریافت اعتبار سهمیه سوخت استفاده کنند و دیگر نیازی نیست تا منتظر تایید شماره حساب بانکی جدید برای دریافت سهمیه باشند.»
 
به گفته دمیرچی با توجه به اینکه رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی باید در مجموع حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند تا مشمول دریافت سهمیه سوخت شوند، تپ‌سی امکان جدیدی در اپلیکیشن سفیران خود اضافه کرده که آنها می‌توانند میزان پیمایش خود در تپسی را در آن ببینند و مجموع پیمایش ماهانه‌شان را رصد کنند تا مطمئن شوند که مجاز به دریافت سهمیه خواهند شد.
 
او در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی اطلاعات سفر یا سماس ادامه داد: «با راه‌اندازی سامانه سماس، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند با مراجعه به این سامانه با استفاده از کد ملی، رمز کارت (چهار رقم آخر کد ملی) و شماره تلفن فعال در هر یک از شرکت‌هایی که در آنها فعال هستند، مانده اعتبار سوخت و تاریخچه واریز اعتبار خود را ببینند. همچنین می‌توانند در این سامانه نسبت به تغییر یا بازنشانی رمز اعتبار سوخت خود اقدام کنند.»
 
معاون عملیات شرکت تپسی اعلام کرد سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های آنلاین که قرار بود به صورت هفتگی پرداخت شود، با توجه به زمان‌بر بودن فرایند دریافت و تایید اطلاعات رانندگان از شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند، از این پس به صورت ماهانه به حساب این رانندگان واریز می‌شود. او درباره جزییات بیشتر این موضوع گفت: «ما اطلاعات پیمایش رانندگان فعال در تپسی را بیست و ششم هر ماه به وزارت کشور ارائه می‌دهیم و وزارت کشور در هفته اول هر ماه، اعتبار سهمیه رانندگان را به حسابشان واریز می‌کند.»
 
سامانه سماس با هدف ثبت آنلاین اطلاعات ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر، ایجاد شده و قرار است اطلاعات مربوط به پیمایش رانندگان فعال در این تاکسی‌ها در آن ثبت شود و با راه‌اندازی این سامانه، روند دریافت و بررسی اطلاعات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سریع‌تر شده و به این ترتیب، زمان‌های واریز سهمیه سوخت آنها منظم‌تر می‌شود.
 
پیش‌تر مرتضی ضامنی، رئیس اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور به پیوست گفته بود سامانه سماس با اولویت سهمیه‌بندی سوخت از اول اسفند ماه به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند. این سامانه طبق دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‎دهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر توسط وزارت کشور از ابتدای هفته گذشته (26 بهمن) راه‌اندازی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.