تلفن همراه

گوشی

February 26, 2020
16:32 چهارشنبه، 7ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109248

آیا کرونا تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار دارد؟

 رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل گفت: «فعلا در بازار کمبود موبایل نداریم و به طور کلی شیوع بیماری کرونا تاثیر بیش از ۱۰ درصدی در قیمت موبایل ندارد.»
 
به گزارش انجمن واردکنندگان موبایل، رضا قربانی درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار موبایل ایران در پی تعطیلی برخی کمپانی‌های تولیدکننده گفت: «طبق ارزیابی ما آنچه که مشخص است این ویروس کرونا فعلا تاثیری بر افزایش قیمت موبایل در بازار کشور ندارد، چراکه در حال حاضر بیشتر از نیاز مصرف کشور موبایل وارد شده است و دلیلی برای نگرانی از کمبود موبایل در بازار وجود ندارد. اما آنچه که نگران کننده است، تاثیرات این اپیدمی در آینده بازار خواهد بود.»
 
وی با بیان اینکه قطعات مهم تولید گوشی موبایل برای برندهای مختلف از چین تامین می‌شود، افزود: «چنانچه چینی‌ها نتوانند ویروس کرونا را کنترل کنند، قیمت موبایل و لپ تاپ با افزایش قیمت کاذب ۱۰ درصدی مواجه خواهد شد. خوشبختانه قبل از پدید آمدن این ویروس ثبت سفارش و واردات موبایل در ایران انجام شده است.»
 
رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل افزود: «چهار میلیون دستگاه موبایل نیاز شب عید بازار کشور است که با ثبت سفارش در دی ماه یک میلیون و ۶۹۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شد. چنانچه در آخرین ماه سال یک میلیون و ۱۲۰ هزار دستگاه وارد کشور شود، نیاز کشور برطرف خواهد شد.»
 
قربانی با اشاره به علت افزایش قیمت موبایل در بازار گفت: «علت افزایش قیمت موبایل در بازار افزایش قیمت ارز نیمایی است. قیمت درهم نیمایی حدود یک ماه گذشته سه هزار و ۱۰۰ تومان بود و این درحالی است که امروز درهم به نزدیک ۴ هزار تومان رسیده است. فعلا در بازار کمبود موبایل نداریم و به طور کلی شیوع بیماری کرونا تاثیر بیش از ۱۰ درصدی در بازار موبایل نخواهد گذاشت.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.