تلفن همراه

گوشی

February 27, 2020
11:54 پنجشنبه، 8ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109252

کرونا عرضه آیفون ۱۲ را به تاخیر می‌اندازد؟

 
تازه ترین گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که شیوع ویروس کرونا و محدودیت شدید در پروازهای بین المللی موجب به تاخیر افتادن عرضه آیفون ۱۲ خواهد شد.
 
به نقل از یکی از کارمندان سابق اپل و کارشناسان زنجیره تامین این شرکت آمریکایی، اعلام کرده است که شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و بسیاری دیگر از نقاط جهان که منجر به اعمال محدودیت‌های شدیدی در پروازهای بین المللی شده است، احتمالاً تولید و عرضه گوشی‌های جدید آیفون را به تعویق خواهد انداخت.
 
از آنجاکه هرساله مهندسان طراحان و کارشناسان اپل در نخستین ماه‌های سال به چین سفر می‌کردند تا در مورد تولید گوشی‌های آیفون با شرکای چینی خود همچون شرکت فاکسکان که هم اکنون بزرگترین و اصلی ترین کارخانه تولید آیفون در جهان به شمار می رود، مذاکره کنند حالا به نظر می رسد که این اتفاق به علت شیوع ویروس کرونا و لغو بسیاری از سفرها و پروازهای بین المللی، با تأخیر انجام خواهد شد.
 
البته در این گزارش ذکر شده که تمامی این اطلاعات فقط یک احتمال است و هنوز جزئیات مستندی در مورد وضعیت کنونی تولید و عرضه گوشی‌های آیفون منتشر نشده است.
 
همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا، بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کردند که این مسئله برای شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل در جهان بحران بزرگی را ایجاد خواهد کرد، چراکه آنها دیر یا زود تحت تاثیر این اتفاق ناگوار قرار خواهند گرفت.
 
کارخانه پاکستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی های آیفون و برخی دیگر از محصولات اپل از اوایل ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی به علت شیوع گسترده کرونا در چین تعطیل شد که به نظر می رسد این مسئله به شدت اپل را متضرر خواهد کرد و همانطور که بسیاری از تحلیلگران عنوان کرده بودند این شرکت قادر نخواهد بود به درآمدهای مورد نظر و پیش بینی شده خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی دست پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.