اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

February 28, 2020
13:20 جمعه، 9ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109287

ویروس کرونا توسعه شبکه‌های نسل پنجم را به شدت کند کرد

 
 
گسترش ویروس کرونا باعث شده توسعه شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه که پیش از این هم سرعت رضایت بخشی نداشت، باز هم کندتر شود.
 
 به نقل از مارکت واچ، ویروس کرونا از چین به بسیاری از نقاط جهان منتقل شده و همین مساله باعث شده کارکنان بسیاری از شرکت‌های فناوری به دورکاری روی آورده و در سر کار خود حاضر نشوند.
 
این بیماری همچنین باعث تعطیلی دفاتر و مراکز ده‌ها شرکت فناوری در کشورهای مختلف جهان شده و همین مساله راه اندازی و تکمیل دکل‌ها و سایت‌های نسل پنجم را متوقف کرده است.
 
تحلیل گران شرکت فناوری اومدیا می‌گویند ویروس کرونا زنجیره تأمین نیازهای دنیای فناوری را مختل کرده و باعث تعطیلی موقت بسیاری از صنایع حوزه الکترونیک شده است، این مساله به زنجیره تولید محصولات و ابزار نسل پنجم که هنوز به درستی شکل نگرفته بود نیز به شدت لطمه زده است.
 
به گفته آنان این مساله در آینده وخیم‌تر شده و حتی تولید نیمه هادی‌ها و نمایشگرهای مورد نیاز سازندگان گوشی‌های هوشمند را نیز مختل می‌کند. دامنه این مساله هم اینک به حوزه تولید تجهیزات شبکه ای هم کشیده شده و لذا نه شبکه‌های نسل پنجم بر اساس برنامه ریزی از قبل انجام شده راه اندازی می‌شوند و نه گوشی‌ها و سایر وسایل سازگار با آنها به زودی تولید خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.