تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 29, 2020
11:28 شنبه، 10ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109304

اقدامات رانندگان اوبر برای مقابله با ویروس کرونا

برخی رانندگان می‌گویند از سوار کردن مسافران فرودگاه خودداری می‌کنند
 
 
برخی از رانندگان اوبر گفته‌‌اند که به دلیل نگرانی از ویروس کرونا برخی محدودیت‌ها  را برای خود به اجرا گذاشته‌اند از جمله قطع فعالیت در فروردگاه‌ها، کاهش ساعات کار و تمیزکردن مکرر خودرو.
 
تا پیش از این سوارکردن مسافران متعدد در فروگاه برای رانندگان اوبر کار عادی روزانه به شمار می‌رفت. اما حالا نگرانی از گسترش ویروس کرونا در آمریکا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.
 
مقامات رسمی و کارشناسان در آمریکا گفته‌اند که شیوع COVID 19 قریب الوقوع است اما رانندگان اوبر می‌گویند که این شرکت هیچ دستورالعمل و راهنمایی برای مقابله با ویروس به آنها ارسال نکرده است. برای همین آنها می‌گویند که خود تصمیم به اتخاذ تدابیری در این زمینه گرفته‌اند تا سلامت خود را حفظ کنند.
 
یک راننده اوبر به بیزنس اینسایدر می‌گوید: من در سانفرانسیسکو کار می‌کنم  و در حال حاضر سوار کردن مسافران از فرودگاه را متوقف کرده‌ام و ساعات کاری‌ام را هم کم کرده‌ام. این همان اتوموبیلی است که با آن دخترم را به مدرسه می‌برم پس باید مراقب باشم.
 
برخی رانندگان دیگر هم رفتار مشابهی را انجام داده‌اند یا از تمهیدات دیگری برای حفاظت خود استفاده کرده‌اند.
 
در همین حال اوبر نیز به بیزنس اینسایدر گفته است که یک تیم بین‌المللی اختصاصی برای مواجهه با شیوع ویروس کرونا تشکیل داده تا توصیه‌های عمومی بهداشتی ارایه کنند.
 
این شرکت می‌گوید: ما همیشه تلاش میکنیم امنیت کارکنان و همه کسانی که از سرویسهای اوبر استفاده می‌کنند را تضمین کنیم. ارتباط نزدیکی با سازمان‌های سلامت محلی داریم و توصیه‌های آنها را دنبال خواهیم کرد.
 
طی روزهای اخیر بحث‌های مختلفی درباره تاثیر ویروس کرونا بر صنعت تاکسی‌های آنلاین در آمریکا به وجود آمده است و اینکه آیا گسترش این ویروس باعث اختلال در این صنعت می‌شود یا نه.
 
رانندگان می‌گویند اوبر تاکنون توصیه رسمی به آنها ارایه نداده اما حداقل این شرکت در یک مورد اقدام انجام داده است. هفته گذشته مشخص شد که یک بیمار مبتلا به کرونا از یک خودروی اوبر استفاده کرده ، اوبر حساب کاربری راننده را برای احتیاط بیشتر به حالت تعلیق درآورده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.