تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 29, 2020
11:33 شنبه، 10ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109305

همکاری سامسونگ و سیسکو وبکس در برگزاری جلسات از راه دور

 
شرکت سامسونگ به تازگی با سیسکو وبکس (Cisco Webex) که در زمینه راهکارهای یکپارچه تجاری و اداری فعالیت می‌کند، همکاری دوجانبه‌ای را آغاز کرده است. در این همکاری راهکار Webex شرکت سیسکو در کنار نمایشگر تعاملی فلیپ (Flip) سامسونگ قرار می‌گیرد تا جلسات و کنفرانس‌های آنلاین با امکانات و قابلیت‌های بهتری برگزار شود.
 
با شیوع ویروس کرونا و لغو شدن اکثر نشست‌ها و مراسمات حضوری در بیشتر کشور‌های دنیا، شاید محتاطانه‌ترین راهکار، برگزاری تمامی نشست‌ها و کنفرانس‌ها به‌صورت غیرحضوری باشد. حالا با همکاری تازه‌ سامسونگ و سیسکو وبکس، استفاده از نمایشگر تعاملی فلیپ سامسونگ یکی از روش‌های برگزاری و مدیریت این جلسات است.
 
تعامل نزدیک از راه دور
راهکار Webex این امکان را برای کاربران نمایشگر فلیپ فراهم کرده تا در زمانی که دو تیم در دو مکان مختلف با هم جلسه‌ای دارند بتوانند ایده‌های خود را به‌صورت لحظه‌ای و همزمان (Real time) اشتراک‌گذاری کنند.
 
راه‌اندازی Webex در نمایشگر تعاملی فلیپ تنها با لمس یک دکمه است. به گونه‌ای که با رفتن به بخش مخاطبان و انتخاب افراد، می‌توان با فرد یا تیم‌های دیگر جلسه آنلاین برگزار گرد.
 
از ویژگی‌های ترکیب نمایشگر فلیپ با راهکار Webex می‌توان به مشاهده تصاویر با رزولوشن UHD، حذف نویز‌ها و صداهای مزاحم پس زمینه اتاق کنفرانس، شناسایی خودکار چهره افراد و قرار دادن تصویر آنها در مرکز صفحه نمایش، انتقال اطلاعات و فایل‌ها از موبایل یا لپ‌تاپ به نمایشگر و اشتراک همزمان آنها با سایر شرکت‌کنندگان اشاره کرد. همچنین این دستگاه از قابلیت چرخش خودکار بهره می‌برد که به کمک آن می‌توان صفحه نمایشگر را در حالت افقی یا عمودی قرار داد.
 
با استفاده از قلم نمایشگر فلیپ، ۴ نفر به طور همزمان می‌توانند ایده‌های خود را یادداشت و ثبت کنند. قلم این نمایشگر از نوع Passive است و این امکان را دارد تا با هر دو سمت آن بنویسید. از سمت نازک قلم برای یادداشت کردن متن‌ها و ایده‌ها و از سمت ضخیم‌تر آن می‌توان برای کشیدن تصاویر و شکل‌ها بهره گرفت. با کشیدن انگشت روی موارد نوشته شده هم می‌توان آنها را پاک کرد. این نمیشگر همچنین امکان تغییر رنگ زمینه سفید به رنگ سیاه را دارد.
 
تمامی موارد نوشته شده روی نمایشگر به شکل خودکار در یک دیتابیس مرکزی با قابلیت رمزگذاری ذخیره می‌شود.
 
از دیگر امکانات این نمایشگر و راهکار وبکس، می‌توان به اشتراک‌گذاری همزان اشاره کرد. به طور مثال وقتی یکی از تیم‌ها به کمک قلم نمایشگر، اشکال یا نوشته‌هایی را روی صحفه نمایش خلق می‌کند، این تصاویر همزمان در نمایشگر تیمی که با آن جلسه دارید هم دیده می‌شود و افراد آن تیم هم از راه دور می‌توانند نکات و ایده‌های خود را به تصویر اضافه کنند.
 
نمایشگر فلیپ از طریق گزینه‌هایی همچون کابل HDMI، Screen Mirroring و NFC به لپ‌تاپ و موبایل متصل می‌شود. این نمایشگر با پشتیبانی از فرمت‌های متنوع می‌تواند اسناد و مدارک کاربران را در قالب ورد، پاورپوینت و اکسل نمایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.