تلفن همراه

گوشی

March 1, 2020
11:25 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109347

کام تلخ بازار موبایل با شیوع کرونا

مرکز تحقیقاتی IDC با انتشار گزارشی مدعی شد که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها در این رابطه، بازار گوشی‌های هوشمند در جهان کاهش فروشی ۶/ ۱۰ درصدی را در ۶ ماه نخست سال‌جاری میلادی به خود خواهد دید. اگرچه طبق پیش‌بینی‌هایی که پیش‌تر صورت گرفت، کارشناسان افزایش فروش را برای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ متصور بودند اما ویروس کرونا تمامی این معادلات را بر هم زد و حتی طبق گزارش این مرکز، شاهد افت فروش ۳/ ۲ درصدی درمجموع سال‌جاری خواهیم بود.
 در حال حاضر، بزرگ‌‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد، عدم تولید یا سرعت پایین تولید در بسیاری از کارخانه‌های چینی است. کارخانه‌هایی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند و بعد از تعطیلی چند روزه، هنوز خبری از بازگشت به روال عادی ماه‌های قبل نشده است. با این حال، طبق پیش‌بینی تحلیلگران، این روند تا اواخر نیمه نخست سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و تقریبا در سه ماه سوم شاهد بازگشت بازار به شرایط عادی خواهیم بود. در خصوص عملکرد بازار چین نیز باید گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش گوشی در این کشور، با افتی ۴۰ درصدی در سه ماه نخست امسال به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه خواهد بود. سانگیتیکا سریواستاوا، از پژوهشگران IDC در این خصوص می‌گوید: نبود قطعات مورد نیاز، تعطیلی کارخانه‌ها، الزامات برای قرنطینه، محدودیت‌های مسافرتی و… مانع از تولید گوشی توسط تولیدکنندگان و عرضه آن به بازار می‌شوند. انتظار می‌رود در سه ماه سوم امسال و با پیشرفتی که در مقابله با کووید-۱۹ حاصل می‌شود و همچنین به لطف فناوری ۵G، گوشی‌های هوشمند با سرعت بیشتری به فروش برسند. براساس بررسی‌های صورت گرفته، سال ۲۰۲۱ برای بازار گوشی‌های هوشمند خوش‌یمن خواهد بود؛ چراکه رشد فروشی ۶ درصدی سالانه برای این بازار پیش‌بینی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.