تلفن همراه

گوشی

March 1, 2020
11:39 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109350

اکثر گوشی‌های پرفروش ۲۰۱۹ گالکسی یا آیفون بوده اند

 
 
اگر چه پرفروش بودن گوشی‌های تولیدی اپل و سامسونگ یک کلیشه به نظر می‌رسد، اما بررسی‌های علمی در مورد وضعیت فروش تلفن‌های همراه این تصور را ثابت می‌کند.
 
به نقل از انگجت، تحقیقات مؤسسه کانتر پوینت نشان می‌دهد از میان ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۱۹ تعداد ۹ گوشی توسط سامسونگ و اپل تولید شده‌اند.
 
تنها استثنا در میان ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۱۹ گوشی‌ای ۵ شرکت چینی اوپو است که در رده پنجم جای گرفته است. رتبه اول در این زمینه مربوط به آیفون ایکس آر است که ۳ درصد از کل گوشی‌های به فروش رفته در جهان را به خود اختصاص داده است.
 
رتبه دوم در این زمینه به آیفون ۱۱ شرکت اپل و رتبه سوم به گوشی گالکسی ای ۵۰ اختصاص دارد. گالکسی ای ۱۰ نیز در رتبه چهارم است. آیفون ۸، گالکسی ای ۲۰، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون۷ وآیفون ایکس اس مکس نیز رتبه‌های ششم تا دهم را از آن خود کرده‌اند.
 
در شرایطی که در آمریکای شمالی تولیدات اپل محبوب تر از رقیب کره‌ای است، در اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا گوشی‌های سامسونگ محبوب تر هستند. در این میان تنها در چین است که شرایط به طور کلی متفاوت بوده و تولیدات اوپو، ویوو و هواوی که هر سه چینی هستند، بیشتر با استقبال مواجه شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.