اپلیکیشن

تلفن همراه

March 1, 2020
15:22 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109362

اپلیکیشن «بله» ماهانه ۲ میلیون کاربر فعال دارد

 
اپلیکیشن بله ماهانه ۲ میلیون کاربر فعال دارد و تا کنون توانسته‌ است ۵.۵ میلیون کاربر جذب کند.
 
مدیرعامل اپلیکیشن بله با بیان این مطلب در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد: «رویکرد بله از ابتدا این بود که بتواند پلتفرم چندوجهی باشد. طبیعتا وجه اول این پلتفرم موسسات مالی و بانک ها هستند که در حال حاضر می توانند سرویس های خود را در بستر بله پیاده سازی کنند. وجه دیگر آن مشتریانی است که مصرف‌کننده این سرویس‌های مالی و بانکی هستند. به ‌عنوان مثال، سرویس‌های شارژ، قبض، پرداخت قسط یا سرویس‌های دیگر مالی که یا توسط خود ما و یا اشخاص ثالثی توسعه داده شده است یک وجه دیگر آن مشتریانی است که مصرف‌کننده‌ محتواهایی هستند که در بستر بله توسط تولید کنندگان محتوا انجام می شود.»
 
کاظم کیال معتقد است قابلیت پیام‌رسانی، یکی از زیرساخت‌هایی است که در بله توسعه داده شده و ترکیب آن با سرویس‌های مالی، خدمات نوآورانه‌ای را به وجود آورده است.
 
او در جواب به این سوال که آیا اپلیکیشن بله می‌تواند به توسعه بانکداری دیجیتال کمک کند یا خیر، گفت: «رد پای این مساله در اپلیکیشن بله وجود دارد. به‌عنوان مثال پروژه «بانک آفیسر» که با همکاری بانک ملی انجام شد، به‌نوعی دستیار بانکی کاربران است که در فاز اول برای مشتریان VIP بانک ملی پیاده‌سازی شده و بنابر سیاست‌های بانک ملی می‌تواند گسترش پیدا کند و در دسترس تمام کاربران این بانک قرار گیرد. کاری که این دستیار بانکی انجام می‌دهد، تحقق دریافت خدمات بانکی بدون نیاز به  مراجعه به شعب بانک و انجام کار‌های بانکی از راه دور است.»
 
کیال به افتتاح حساب از راه‌دور با احراز هویت دیجیتال، تمدید یا تحویل دسته‌چک جدید به کاربران و پرداخت عوارض خارج از کشور به عنوان مثال‌هایی از قابلیت‌های دستیار بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک اشاره کرد.
 
او در ادامه با بیان موارد دیگری در راستای توسعه بانکداری دیجیتال و تعامل بانک با مشتری، عنوان کرد: «در حال حاضر پرداخت تسهیلات بانک ملی و بانک مسکن، بدون نیاز به مراجعه به شعب بانک در اپلیکیشن بله امکان‌پذیر است.»
 
کیال در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای ارائه تمامی خدمات بانک ملی و سایر بانک‌ها روی اپلیکیشن بله دارید، گفت: «تعامل و همکاری خوبی با بانک‌ملی، مجموعه سداد و اپلیکیشن بام داریم تا بتوانیم تجربه خوبی به مشتری انتقال دهیم. برای مثال با اتصال اپلیکیشن بله به سامانه حریم بانک مرکزی، بدون نیاز به اپلیکیشن ثانویه، امکان درخواست رمز دوم پویا درون اپلیکیشن برای انتقال وجه وجود دارد.»
 
او در مورد همکاری این اپلیکشن با سایر بانک‌ها به پیوست گفت: «به دلیل رویکرد پلتفرمی اپلیکیشن بله، علاقه زیادی به همکاری با سایر بانک‌ها داریم. درحال حاضر با بانک‌های دیگر به‌صورت متمرکز صحبت نکردیم. اما برای مثال امکان پرداخت اقساط تسهیلات بانک مسکن درون اپلیکیشن بله وجود دارد.»
 
کیال در پاسخ به این سوال که چرا در زمان قطعی اینترنت ارسال فایل در اپلیکشن بله با مشکل روبرو شد گفت: «بازه قطعی اینترنت، بازه خاصی بود و برای همه مشکلاتی را به‌همراه داشت که ما نیز درگیر آن مشکلات بودیم. مشکلاتی که برای برخی کاربران به‌وجود آمد نیز دلایل متعددی داشت و ما تلاش زیادی برای رفع این مشکلات داشتیم. مشکلاتی مانند اختلالات شبکه که پیگیر آن بودیم و موارد دیگر که به‌صورت جزئی باید بررسی شود.»
 
به‌گفته کیال، تیم فنی اپلیکیشن بله، گزارشی که به صورت اختصاصی میزان خسارت وارد شده در زمان قطعی اینترنت را نشان دهد تهیه نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.