تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 1, 2020
17:06 یکشنبه، 11ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109369

سقف برداشت و انتقال وجه بانکی به دلیل پیشگیری از کرونا افزایش یافت

بانک مرکزی سقف برداشت و انتقال وجه از طریق کانال‌های مختلف را با هدف مراجعه حضوری کمتر مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز افزایش داد.
 
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این رگولاتور پولی کشور در اطلاعیه‌ای ۵ اقدام خود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده است در اولین قدم سقف انتقال و جه کارت به کارت از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها را از ۳ میلیون تومان در شبانه روز به ۵ میلیون تومان افزایش داده است. در این اطلاعیه اعلام شده که کارمزد انتقال وجه بیش از ۳ میلیون تومان برابر با همان انتقال وجه ۳ میلیونی محاسبه می‌شود.
 
همچنین سقف انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت‌سازها نیز از یک میلیون تومان به سه میلیون تومان افزایش یافته است البته این در شرایطی است که پرداخت‌سازها بتوانند احراز هویت کاملی از کاربران خود انجام دهند و از انطباق شماره ملی دارنده کارت با شماره ملی دارنده سیم‌کارت اطمینان حاصل کنند. در غیر اینصورت سقف انتقال وجه همان یک میلیون تومان خواهد بود.
 
همچنین این اجازه به شعب بانک داده شده است که تاریخ انقضای کارت‌ها را بدون نیاز به مراجعه به شعب تا ۳ ماه افزایش دهند اما باید به صورت غیرحضوری و به صورت کامل کاربران و دارندگان کارت را احراز هویت کنند.
 
همچنین طبق روال سال‌های گذشته امکان برداشت از دستگاه‌های خودپرداز به ۵۰۰ هزارتومان افزایش یافت اما بانک مرکزی تاکید کرده است که تا جایی که ممکن است از استفاده از اسکناس پرهیز کنند. همچنین تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم پویا در هر شبانه روز از ۳ تلاش به ۵ تلاش افزایش پیدا کرد.
 
بانک مرکزی در اطلاعیه خود اعلام کرده است تا ابلاغ دستورالعمل بعدی این بخشنامه همچنان پابرجاست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.