اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 2, 2020
12:06 دوشنبه، 12ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109385

برای حل مشکل کیفیت اینترنت؛ ظرفیت پهنای باند تا ۱۰۰ گیگ افزایش یافت

 
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که بعد از کاهش کیفیت اینترنت که به دنبال افزایش استفاده کاربران از اینترنت در چند روز اخیر اتفاق افتاده بود حالا و با ضرب‌الاجلی که دو روز پیش برای اپراتورها تعیین کرده بودند، شرکت‌های اینترنت ثابت و تلفن همراه ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ افزایش داده‌اند.
 
 ابتدای هفته جاری و به دنبال کاهش سرعت اینترنت، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که دلیل اصلی کاهش سرعت اینترنت افزایش ۴۰ درصدی مصرف در چند روز گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده که بسیاری را خانه‌نشین و دورکار کرده است. حسین فلاح جوشقانی در این گفت‌وگو تاکید کرد که به اپراتورا ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته داده تا با افزایش میزان پهنای‌باند داخلی و خارجی و همچنین افزایش لینک‌های انتقال خود از سمت شرکت مخابرات مشکل کیفیت اینترنت را حل کنند. بعد از پایان این ضرب‌الاجل هم رئیس رگولاتوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا گفته است که اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود.
حسین فلاح جوشقانی در این مورد به ایرنا توضیح داد: «اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا کنند.» به گفته او  برای رفع این مشکل، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای‌باند خود اضافه کرده است. همچنین او تاکید کرده که اپراتورهای دیگر که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت‌شان کاهش پیدا کرده بود نیز به رگولاتوری اعلام کرد‌ه‌اند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.
فلاح ادامه داد: «در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی نداریم؛ اما همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می‌کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.