تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 4, 2020
11:16 چهارشنبه، 14ام اسفندماه 1398
کد خبر: 109453

کرونا به شعبه مرکزی آمازون رسید

 
 
تست کرونای یکی از کارکنان شعبه مرکزی کمپانی آمازون در سیاتل آمریکا، مثبت اعلام شد.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی «ورج» و به استناد یک پیام درون سازمانی که به کارمندان آمازون ارسال شده است، این کارمند که در ساختمان "برزیل" شرکت (SEA۵۳) مستقر است، روز سه شنبه ۲۵ فوریه (۶ اسفندماه) پس از احساس کسالت به خانه رفته و از آن زمان تاکنون به شرکت بازنگشته است. وی در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.
 
آن‌طور که در این پیام آمده، آمازون به آن دسته از کارکنان خود که با کارمند آلوده تماس نزدیک داشته‌اند، در این باره هشدار داده است. تعریف آمازون از تماس نزدیک، فاصله کمتر از ۲ متر با فرد آلوده در یک مدت زمان طولانی است.
 
شمار کارمندان شعبه سیاتل این غول فناوری به بیش از ۴۵ هزار نفر می‌رسد.
 
آمازون برای جلوگیری از شیوع کروناویروس جدید بین کارکنانش، یک وب‌سایت درون سازمانی در این خصوص راه‌اندازی کرده است که به طور منظم به روزرسانی می‌شود. در این وب‌سایت آمده است که اگر کارمندان احساس مریضی می‌کنند و علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند اما مطمئن نیستند که آیا به کرونا مبتلا شده‌اند یا نه، لازم است پس از به عمل آوردن هماهنگی‌های لازم با تیم منابع انسانی، از خانه کار کنند.
 
این بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان همچنین تمام سفرهای کاری غیرضروری این شرکت را به حال تعلیق درآورده و اعلام کرده است که بخشی از مصاحبه‌های استخدامی خود را از طریق ارتباط ویدئویی انجام خواهد داد.
 
دیگر شرکت‌های برجسته و نام‌آشنا در حوزه فناوری نیز به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس کووید-۱۹ بین کارکنان خود، سیاست‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند. «جنیفر کریستی» مدیر ارشد منابع انسانی توییتر روز دوشنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد که این شرکت در تلاش برای مقابله با شیوع این ویروس همه هزاران کارمندش را به دورکاری تشویق می‌کند.
 
شرکت گوگل نیز تمام سفرهای کاری به کانون‌های شیوع کرونا چون ایتالیا و کره جنوبی را محدود کرده و از کارکنان خود در دوبلین ایرلند خواسته است تا دورکاری را امتحان کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.